måndag 21 december 2009

Julen är på ingång

Nu är min, för det här året, sista skoluppgift klar och inskickad! Så skönt, så nu får jag 2 härliga dagar på mig att ladda för jul. Granen har, dagen till ära blivit inköpt och satt i sin fot för upptining. Blir nog till att klä den imorgon. Skinkan är även den inköpt, griljerad och smakad på, fantastiskt gott! Dock saknades Zeunert's julmust som tyvärr är slut hos leverantören... Vi fick klara oss med Apotekarnes. Imorgon förmiddag tror jag att jag och Lisen ska gå en sväng på stan och för att bättra på julstämningen lite. Snön har kommit och minusgraderna likaså. Idag har det snöat så mkt att snöplogarna inte riktigt hunnit med förräns sent i eftermiddag så i förmiddags sladdades det runt en hel del... Kul tycker Johan, hemskt tycker jag. Men nu är det fint vitt överallt och runt -10. Kylan är dock inte alls lika påtaglig när snön har kommit, vilket är mycket skönt!


Japps, för er som vill veta så är beräknat datum idag, men inget barn idag inte! Jag har bestämt mig för att ladda jul istället för bebis, bara så ni vet!

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag tror på en julaftonsbebis jag!

Blivande moster för en andra gång..=) sa...

Som sagt, knip till 100101 klockan 01.01 ;0) Bara du är hemma igen 100102 när vi kommer!! =)

ELLEN sa...

Ingen bebis i dag heller,- då var det väl bra vi fick skjuta upp resan i alla fall då :-)
Pappa o Ellen

Carro A sa...

Men vad säger du!? Ingen Zeunert's!???? Katastrof! :(

Och ja, det låter bra att ladda för jul istället för bebis, vore ju synd att ligga på förlossningen och missa hela julen när man nu förberett så mycket. Jag tycker du ska satsa på mellandagarna istället. :)

/Carro A