lördag 17 oktober 2009

Huvudet före kroppen

Wowsicken vilken dag! Idag har jag i princip varit ensamstående idag och i mitt höggravida tillstånd är det lite spännande, minst sagt. Hormonerna flödar och det kombineras med störd nattsömn, en hårt arbetande man och ett stökigt hem - det är mitt liv just nu. Eller egentligen inte det stökiga hemmet för ikväll har det städats som aldrig förr. På förmiddagen tvättade jag och Lisen för fullt och ända in på eftermiddagen sprang vi upp och ner efter diverse kissolyckor, men nu är allt tvättat och upptaget; bara vikningen kvar... =)

När det var dags för middag hade jag ingen som helst inspiration så jag ringde min kära mor och fick lite pepp och idéer. Middagen till ära kom pappan hem, som annars spenderar dagen i Holmsund påtonårshelg i kyrkan. Det gör så mycket att han bara kommer hem och äter, hatar att äta middag själv med Lisen. Det blir så otroligt uppenbart att vi är själva. Innan han for iväg igen hade han och Lisen mys i soffan med lördagsgodis och dom hade verkligen mysigt!

Sen vart det städning. Hade egentligen tänkt vänta med den, men jag kunde inte hålla mig. Kroppen fick vika för huvudet denna gång. Jag och Lisen dammsög och våttorkade hela lägenheten, soffan är dammsugen OCH ångtvättad och toan är ren - en fantastisk känsla för huvudet/välbefinnandet, men icket för kroppen. När jag torkade det sista i köket och vardagsrummet haltade jag runt som en tokgravid kvinna med foglossning och en ischiasnerv. Det är första gången på denna graviditet som jag känner av foglossning... hm... Men men, vad gör man inte för ett rent hem! =) Konsekvensen får jag väl imorgon...

Nu har jag satt till mig i soffan, ätit några mackor och har körslaget i bakgrunden. Får se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll och framför allt, OM jag tar mig upp ur soffan...

Hoppas ni haft en lika spännande lördag.. =)

1 kommentar:

Malin sa...

Städningen är bara ett symtom på graviditeten, jag älskade att städa och pyssla under tiden jag väntade C... Jag kommer till Umeå på söndag och stannar till fredagen, sedan kommer jag veckan efter också, stannar onsdag till måndag. Så vi måste hinna ses någonting... Vi har bokat tid nu, den 27/11-2010 ;) Bättre sent än aldrig!! STORA KRAMEN!!!