tisdag 25 maj 2010

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

det är nåt jag har fått lära mig de senaste åren, speciellt den här våren. Sjukdomarna har avlöst varandra, Johan har jobbat mycket, vi har köpt hus osv. Allt är inte dåligt, men jag är ju a woman of control så det här är lite spännande.


Nu är jag jättepeppad på att packa och sortera. Ja och då blir Lisen förkyld och hemma från dagis. Hur lätt går det att packa och greja då måntro? Har fått gjort lite grann, men jag hade ju tänkt... =) På lördag ska vi och några vänner ha Loppis på Kafé Station och därför behövs vårt bohag gås igenom. På fm var jag och Lisen nere i förrådet och kollade igenom en hel del barnkläder, skor och porslin som vi bar upp. Så nu är hela vardagsrummet fullt i kartonger och leksaker. Och I eftermiddag kommer några vänner på middag och här ser det sannerligen ut som ett bombnedslag. Har inte hunnit städa efter helgens besök av mamma och Tryggve och barnvälsignelse utan iställlet har jag fyllt på i röran. Nu syns det iaf inte att golven är smutsiga... =) Får väl förvarna dom och sen städa toan. Det får nog landa på den nivån trots allt...

Livet är sannerligen lärorikt och fyllt av flyttkartoner!

Inga kommentarer: