onsdag 19 maj 2010

Över en helg...

... slog björkarna ut - hej allergimedicin


... blev det sommar - våren då??? detta betyder att jag måste packa ner alla vinterkläder som fortfarande hänger i hallen och hämta upp Lisens solhatt från förrådet. Fort va det gjort! Overallen hade hon förra veckan och nu kan hon knappt ha jacka för det är för varmt. Undra minsann om hatten passar i år oxå? Inte har väl huvudet växt så mkt sen förra sommar inte?!

... har Oliver växt ut sina kläder - nu blir det till att hämta upp 74. Tur att Lisen hade 74 för två somrar sen så lite sommarkläder borde han nog kunna ha. Skillnaden är bara att då va hon 8-9 mån och Oliver har bara kommit till 5 snart... =)

... har Lisens ordförråd exploderat! - I helgen har hon pratat på som vilket barn som helst, och vi har förstått i princip vart enda ord. Ett ex: Johan och Lisen pratade igårkväll vid läggningen om vilka som ska komma på Olivers kalas i helgen. De räknade upp Teus, Bora, teus pappa, teus mamma Charlotte. Där tvärstannade hon. Charlotte! Pappa, Charlotte!!! Hon upptäckte att hon visst kunde säga Charlotte! Så Grattis, känn dig hedrad Charlotte! =)

... har Johan troligen (...) blivit frisk - Nu har han varit sjuk 5 v och i helgen slutade han med sin antibiotikakur. Någon dag efter började han känna sig slut och sjuk igen, men det vart nog inge mer... Nu går vi mot bättre tider mina vänner! och tur är väl det för mycket mer sjuka orkar jag faktiskt inte. Själv kraschade jag av utmattning en av kvällarna efter en tung dag för Johan och 40 graders feber på Lisen och en förkyld och gnällig Oliver. Gick och la mig 19 illamående till tusen. Sen klev ja inte upp nåt mer förrän morgonen efter och kände mig trött, men bättre. Vi kan väl säga att vi kastats mellan hopp och förtvivlan vad gäller sjukdomar denna helgen.

Men vi kom till Oslo och vi hade det riktigt bra ändå, trots diverse sjukdomstillstånd. Fantastiskt att få uppleva hur 17 maj blev firat i Oslo och Norge. Galet och roligt! Bilder kommer senare...

Väskorna kallar...

1 kommentar:

Charlotte sa...

Oj, oj, oj! Jag känner mig verkligen hedrad, brukar inte vara helt lätt för barn att säga mitt namn! Bra gjort Lisen!!! Nej, nu ska ni inte behöva vara sjuka mer! Man tappar en del av glädjen i livet och en stor del av kraften. Ska be för er.

Ses på söndag om inte annat!
KRAM