lördag 24 september 2011

Helg igen!

Den här veckan har gått riktigt fort! Skönt! Hur kul jag än har på praktiken har jag ändå en förkärlek till helgen. Älskar att vara ledig, pussas å kramas och bara vara hemma och pyssla och grejsa. Ta igen tiden vi förlorar på veckorna.


Måste bara säga att jag funderar mycket över hur vårt liv kommer se ut om ett år då jag är färdig och på nåt vis gått vidare i livet. Har jag ett jobb? Det vore ju det bästa, men det som oroar mig är de långa dagarna. Tacka vet jag rättigheten att jobba mindre är man har barn under 7 år. Det är nåt för mig det. Tänk att jobba 75-80%, 8-15 varje dag. Nog för att man får mindre pengar än om man jobbar heltid, men allt är ju bättre än nu. Pengar är verkligen inte allt. Jag värdesätter tiden tillsammans med barnen nu när dom är små, högre än pengar. Verkligen!
Har jag inget jobb kanske jag går på a-kassa eller har fortsatt å plugga. Om några år kanske vi inte ens bor kvar här. Äh, nu får jag ont i magen. Vill inte lämna vårt fina liv här nu. Nä, minsann. Det får vänta!

Idag ska vi iaf njuta av helgen och varandra. Johan och Robbin ska bygga färdigt staketet/planket. En mittensektion fattas (som ni ser) och sen ska vi dela en bräda i 4 smala "pinnar" och sätta i de stora mellanrummen. Mönstret är 1 vanlig bräda, 3 smala, 1 vanlig, 1 smal osv. Hemskt fint blir det!


Jag, Carro och barnen får väl roa oss bäst vi kan. Men först ska jag iväg på ett core-pass.

Ha en härlig helg! Passa på å njuta av ledig tid, varandra och den fina hösten! Gud har verkligen bra smak, älskar att leva i hans konstverk!!!

Inga kommentarer: