lördag 17 november 2007

Faktum

Nu är det kallt och vinter här. Snö och -10 grader. Det är ett faktum och alltså inget att göra nåt åt, man måste gilla läget. Detta är Norrland. I ett läge som detta kan jag känna att jag saknar mina hemtrakter. Där kommer inte kylan och snön så här tidigt och det är definitivt inte mörkt kl 15.30, men mer slask och äckelväder. Det finns för och nackdelar med hela Sveriges väderlek. Det ultimata skulle vara att det var snö i december och januari, men sen försvann den. Här är det snö från november, gärna slutet på oktober, och till i april-maj. Men glöm inte den fantastiska vårvintern... Kallt, massa snö, men sol! Helt fantastiska dagar! Men väg det mot att snön försvinner i februari och den gröna våren kommer. Björkar slår ut, fåglarna sjunger, tussilagon och vitsippor... Hemland, sköna hemland!
Men nu är det ju så att vi har en lägenhet belägen i Umeå, Norrland och det är här vi är hemma. Konstigt, men sant; jag trivs! Riktigt bra. (Till mångas förtret...)

Nyss har Johan åkt iväg till Granö. Han är kallad som talare (som det så fint heter på frikyrkospråk)på en ungdomshelg. Kommer tillbaka imorgon em. Vi ska alltså sova själva inatt... Men även detta är ett faktum och inget som går att ändra på. Det är alltså bara att göra det bästa av läget. Är man ungdomspastorsfru så är man. Tänker på vår pastorsfru Renée Ulander. Det är en kvinna jag ser upp till. Den ultimata pastorsfrun. Hon är öppen, glad och helt underbar! Sprudlar av kärlek och glädje. Inget är någonsin ett problem, allt går att ordna, one way or another. Jag beundrar dig, Renée!!!

Nu tog orden slut. Lägger upp lite bilder på min bedårande dotter istället.




Guds frid!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tajming med ett nytt inlägg, precis när jag skrivit en kommentar på förra inlägget..=)
Bedårande är ialla fall helt rätt ordval!! Hon är heeelt underbar..man vill bara pussa på henne!!
I mina ögon är du också öppen, glad och underbar, dessutom sprudlar du också av kärlek och glädje!! Så jag tror du är en alla tiders pastorsfru!!
Ha en trevlig helg där uppe i kylan!! Pussar o Kramar

Anonym sa...

Men hej, har ni nagon sot dotter eller?! JA!
TACK sa jattemkt for bilderna du skickade, jag har visat dom och skrytit for alla har borta! :)
det va skont att prata med dig pa msn for nan dag sen ocksa, va riktigt mysigt. Kul att prata av mig med dig, min alskade alskade van! Saknar er! halsa, och pussa!
Puss & Kram

Magdalena sa...

Fina fina Lisen =) Jaa, ni är också fina...Hanna o Johan!
Stor kram från mig // Magda.

Anonym sa...

Älskade Hanna, ingen är bättre på att vara Hanna Hägglund -än du. Du är Johans bästa fru, Lisens bästa mamma och en god vän som jag ser upp till. Vi befinner oss på Sturkö i vår stuga i veckan.Vi syns i nästa vecka. Kramar till er alla tre.

Anonym sa...

Älskade Hanna, ingen är bättre på att vara Hanna Hägglund -än du. Du är Johans bästa fru, Lisens bästa mamma och en god vän som jag ser upp till. Vi befinner oss på Sturkö i vår stuga i veckan.Vi syns i nästa vecka. Kramar till er alla tre.

Magdalena sa...

Hanna o Johan.
Hur i HELA FRIDENS NAMN lyckas ni få upp fotot i det vänstra hörnet på er fina familj?!? Jag har försökt lägga upp ett sånt foto sen typ i våras och lyckas inte....jepp, jag är i starkt behov av hjälp!!
Tror jag ordagrant skiter i min/vår blogg nu och försöker skruva ihop en Ikea hylla istället..
Kramar från ett grått Skåne.