fredag 9 november 2007

Kärlek

Ja ni, kära vänner. Här har det inte blivit mycket skrivet på ett tag... Har verkligen inte varit sugen och sen är Lisen i en period där hon inte vill sitta själv vilket försvårar skrivandet och det mesta andra i hemmet.. =) Men vad gör man inte för sin älskade dotter. När jag känner att jag börjar bli lite väl less så tittar hon
på mig och då kan man inte annat än att älska henne ännu mer. Så vansinnigt söt unge! Då känner jag plötsligt att jag skulle kunna vara uppe hela natten med henne eller bära henne jämt! haha, det är roligt vilken inverkan de små liven har på en.



På söndag firar Johan sin första Fars dag! HURRA! Lisen har köpt ett fint paket till sin älskade pappa, tyvärr kan vi inte avslöja innehållet än eftersom pappan då kan tjuvkolla... Måste ta chansen att berömma Johan som pappa. Han är helt fantastisk! Ni skulle se honom in action, hur roligt som helst! Han pratar och diskuterar med henne, pussar, vaggar, sjunger, dansar... Ser på discovery med henne =) Han älskar verkligen sin dotter så högt.
Sammanfattningsvis är han klart VÄRLDENS BÄSTA PAPPA till Lisen!!!

Idag har jag gjort den konstigaste lunchen... Efter min tid på Station har jag lärt mig att det inte är så farligt att experimentera lite med maten man lagar, eller snarare att våga experimentera. (Experimenten utförs med fördel i hemmet och inte på Station =)) Dagens lunch bestod av broccoli, haricots verts, svarta bönor och äpple. Till detta serverades pasta och husmans. Tyckte det såg riktigt fräscht ut med broccolin och de svarta bönorna och rött äpple, men det stanna lixom där. Det skulle ha varit något mer som "höll ihop" det... Hällde lite creme fraishe över det som vart kvar, så man kan ju hoppas att det vart lite bättre. Tur var iaf att det bara var jag som åt! =)Alla mina matexperiment lyckas inte riktigt...
Nu håller jag däremot på att baka bröd, det kan jag iaf! =)

Läste för ett tag sen ett inlägg på Fatimas blogg. Hon citerade en text av Leonard Cohen

"I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though
It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but
Hallelujah...
"

Känner så väl igen mig i slutet på sången. Min relation till Gud har förändrats i och med att Lisen skulle komma och kom till världen. Nu finns inte samma tid som förut, men jag har lärt mig att se Gud mer i vardagen. Det är ju bara att titta på Lisen så känner jag en tacksamhet som inte går att beskriva med ord! Men när jag kommer till Gud nu så är det ofta med några enkla ord. Tack, Hjälp och Halleluja! Dom orden sammanfattar ganska väl hur jag känner och det jag lever i just nu. Och det är så fantastiskt skönt att veta att det är okej. Jag får komma som jag är, med vad jag har just nu. Jag älskar min Gud och känner en så stor tacksamhet för att jag får vara hans barn, än fast min tid i ensamhet med honom har reducerats. Nu är det min och Lisens tid med vår Pappa. Jag blir gråtfärdig av tacksamhet och kärlek bara jag tänker på det..! TACK ÄLSKADE JESUS FÖR LISEN OCH DIN KÄRLEK TILL OSS!

8 kommentarer:

Emma sa...

Tack Hanna för en fantastisk blogg! Tack, hjälp och Halleluja var en sammanfattning värd att lägga på minnet :)

Vore kul å få träffa Lisen.. Om ni inte har nå't emot det kansek jag och Ebbe får komma förbi med lite frukt eller fika nå'n dag?!

Allt gott! /Emma o Ebbe (Och daniel såklart)

www.emmaochdaniel.blogspot.com

Anonym sa...

Längtar efter er så mycket!!!

Anonym sa...

Åh vilka fina kort! Ni är så fina alla tre :) Ha en trevlig farsdag!

Frun sa...

Hej Hanna! Kul att ramla in här läsa om hur du har det nu för tiden. Vilken sööööt liten flicka du har fått!
Sköt om dig vännen!

Kram Maria N

Magdalena sa...

Fina fina ni =)
Snart kommer det uppdatering från vårt håll också.. Är så härligt att titta in här och se hur ni har det! Stora kramar // Magda.

Elina och co sa...

HEEEJ KOMPISARNA! En liten hälsning från oss i Derby. Vi har det jättebra, vilar, äter, leker, drygar och latar oss. Har försökt shoppa lite till mig själv, men jag har helt och hållet glömt bort hur man gör. Det slutade med en påse nötter... Vi saknar er må ni tro! Lisen har säkert blivit jättestor när vi kommer hem. Milly har varit helt fantastisk sedan vi kom hit, är nöjd och glad och sover som en stock. Hon har börjat sova på mage och i morse fixade hon ett bajskalas ända upp i nacken, blä! Dom är fulla av överraskningar de små liven. Älskar er, saknar er!

Anonym sa...

Hej Hopp på er!!
jag har varit ute och tjuvkikat lite på eran blogg flera ggr tidigare men aldrig vågat mig på att skriva... det är inte det jag är bäst på som ni vet... Men nu måste jag för jag länktar såååå mkt efter er ska ni veta och jag blir alltid så grinfärdig när jag läser och ser bliderna av er (vi skyller det på att jag är gravid va =) Ni är så fina och jag tycker om er SÅÅÅ mkt!!! Syns om ca 42 dagar Kramizar från oss i Ohamn

Anonym sa...

Hej på er alla!! Ja men visst e dom väl bra filmerna! Och Simon tråkisen vill inte titta på dom o ja vågar inte själv! :0) Jag får ta mig upp till er varje gång de kommer ut en ny film med andra ord..=) Men såg på två stycken igår..så nu e de en jag inte har sett!! Hoppas allt är bra med er!!! Hur går allt med lilla Lisen..hon e så otroligt söt!! Tråkigt att ni bor så långt borta! Men man får bita ihop!!

Ha de så fint!!! Många pussar o kramar till er alla!!