onsdag 9 juli 2008

Lappis

Drar mig verkligen för att skriva detta inlägg. Det har hänt så mycket sen sist så det kommer att bli ett mastodontinlägg, eller så skriver jag bara om det närmaste och struntar i det som ligger bakom... Vi får se.

Anledningen till vår frånvaro är att vi varit på Lapplandsveckan i Husbondliden. För er som inte vet så är det en kristen konferens där man bor i husvagn/logement så länge man vill under en veckan och går på möten och umgås med människor. Johan drog dit husvagnen redan onsdagen innan för att börja rigga ljud och fixa inför konferensen. Jag och Lisen åkte upp på lördagen. Sen har vi bott i vår lilla fina husvagn i en vecka och det har gått hur bra som helst. Annars var vi beredda på ett varierande resultat från Lisens sida, men hon har skött sig utmärkt. Vi bäddade ner den lilla bädden till henne och satte kuddar runt så att hon inte skulle trilla ner och det funkade jättebra 2 nätter. Sedan bestämde hon sig för att det var dags att sätta sig upp från liggande läge så då var det bara att skaffa resesäng. När vi kom till Lycksele för att köpa en hade alla norrmän hunnit före så alla var slut, men som tur var fick vi låna en.




Under helgen var Niklas Piensho (Filadelfia, Sthlm) där. En helt underbar människa, både på och utanför scen. Han och Lisen vart kompisar, det ni...! =) Sedan under veckan följde en rad talare från olika samfund och städer. Eftersom jag hade mest hand om Lisen var jag inte med 100% på så jättemånga möten, men jag är nöjd med veckan. Den största händelsen var ju givetvis då Johan predikade på fredagens 19 möte för ca 2500 pers. Det gick jättebra trots förkylning, sömnbrist och nervositet. Ni kan lyssna på honom och de andra talarna på Lapplandsveckans hemsida.
Nu har Johan semester och vi är i Strycksele. Imorgon åker vi hem till Umeå för att kolla att stan är kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Hanna!! Den här uppdateringen har ja väntat på..=) Men jag lyckas inte med att klicka upp bilderna på Lisen..=( dom andra går men inte på henne!!
Vikken karl du har, 2500 människor..kan förstå att han var nervös och hade sömnbrist...jag hade nog svimmat av..jag som knappt klarade av att tala inför klassen...haha!

Jasså du, så du säger att DU inte är förberedd!!! Jag e inte heller förberedd!! Skulle lätt kunna gå 9 månader till....eller så inte!! Men jag e nervös kan ja lova..mest för att man inte vet vad man har framför sig..
Jaa vem hade kunnat tro att han skulle bli pappa..haha..=) Lilla Simon liksom..men tänk att de har blivit ordning på honom också...haha!! En riktig kanonpaps kommer han bli tror jag!! =)

Hmm..joo jag skulle väl inte riktigt göra de kanske...men de va Bara en snabbis på IKEA och sen åt vi inne i Valbo och gick in på Lindex..var tvungen att spana på rean när ja visste Lisens storlek..;0) Men snart blir de en vila är lite småtrött nu..har vart och vattnat blommor hos mamma idag..och de är en hel del...tror ja höll på i en timme nästan..både ute o inne...

Pussar o kramar

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Hej!! Hoppas ni har det bra!! Nu börjar vår tid här uppe rinna ut... vi åker nåste onsdag... kommer vi hinna träffas tror du??