onsdag 25 juni 2008

Home alone

Nu är jag och Lisen ensamma. Johan har åkt till Lappis för att börja förberedelserna inför årets konferens som börjar på fredag kväll. Han ska rigga ljud, resa tält och förbereda husvagnen för oss när vi kommer på lördag. Planen är att vi ska vara där hela veckan, men vi får väl se hur mycket jag och Lisen pallar. Kanske tar en paus och åker hem till Strycksele för att ta en riktig dusch/bad och äta riktig mat... =) Fast Elsa och Olivia ska nog vara på Lappis en hel del, så vi får väl mysa ihop där. Jag är sugen på tältmöten och husvagnslivet. Det ska bli jättekul! Och väldigt spännande att se hur Lisen trivs med det livet. Inga ytor, konstig säng, massa människor och möten. Men troligen kommer allt att gå utmärkt. Det är vårt hopp iaf. =) Hon brukar vara bra på att anpassa sig. Bara det inte ösregnar och är svinkallt, då kan det bli trixigt. Annars kan vi ju va ute och i förtältet.

Detta blir en bra prövning inför semestern som är tänkt att spenderas i husvagnen. Den är dock oplanerad än så länge, lite jobbigt för mig som är en människa av planering, men vi får väl ta det i veckan. Klart är iaf att vi ska besöka Lycksele djurpark och Älgfarmen i Burträsk. En tripp ner till Gävle när kusinen kommit är ett måste. 20 juli är beräknat datum, så Johans semester täcker ev. övergång av det som tur är.

Vår husvagnssemester för 3 år sen. Samma husvagn, annan bil.

Tycker det är ganska skönt att va själv, fast bara ibland. Avskyr att somna själv. Huvudet snurrar på högvarv och det tar så lång tid för mig att somna när inte Johan är hemma. Men jag hoppas att det ska gå bra dessa 3 nätter som ligger framför. Hoppas oxå Lisen sover som en prinsessa utan krångel och länge på morgonen, chansen är väl inte så stor, men ändå. =) På dagarna ska vi vara med Elina och Milly, skönt det iaf. Och imorgon em/kväll ska vi till Magda på fest. Kul kul!!! Så vi ska nog få tiden att gå.

Kan avslöja, för att stilla er nyfikenhet, att projekt 5 och 6 handlar om förstoringar på Lisen och att göra ett album sen hon föddes. Det är på gång!!! Anledningen till att albumet dröjt så länge är att jag inte har hittat det album jag velat ha och när jag väl gjorde det kostade det 400 kr... inte en chans! Så va vi till DollarStore förra veckan och så hittade jag ett helsvart i rätt storlek för 30 spänn. Är jag inte ekonomisk så säg! Den enda skillnaden är att jag ville ha rosa tyg på utsidan, men det kan jag ju sätta på själv för en mycket billigare penning än 400.

Jaja, ikväll är det nog fotboll som gäller. Lite trist att kolla på själv, men va gör man inte. Det kan bli en spännande match.

Det var allt för denna gång.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa men visst e de väl tråkigt att sova själv! Jag ska också sova själv inatt..simon jobbar..inte nå roligt alls..men de e väl bara att bita ihop..kan ju vara glad över att han fått så få nattpass! Fast han har 3 eller 4 nattpass i rad i augusti...får väl hoppas att dom försvinner när han har sina pappadagar för vet inte om ja vill börja med att sova 4 nätter ensam med en liten bäbis på 2 veckor....men de e ju ett tag kvar tills dess!!

Japp, ett besök till Gävle, eller rättare sagt Sandviken e de ju nu, är ett måste för er!! =) Vi längtar redan efter att ni ska komma! Hoppas bäsen vill kika ut runt BF bara!! Gärna en vecka innan..=)

Ha de så trevligt i husvagnen, ja vill också campa!

Kramkramkram

Magdalena sa...

Vi (ja och mitt besök) ska försöka ordna det så trevligt som möjligt ikväll ;)
Oerhört kul att ni vill komma! Vi ses.
Kram.

Anonym sa...

Jaa jag vet..morsan har handlat som en tok! Men jag har tjuvkikat litegrann, och vet du vad hon inte har köpt åt mig?! Inte en endaste liten leksaksgrej, så de skulle jag vilja ha!! Nånting som jag kan pilla på liksom...jag kanske inte är så aktiv och duktig första tiden, men nån skallra eller litet gosedjur eller nåt skulle ju sitta fint ialla fall! =)

Jag längtar efter er också, men vet du vad...du är ju faktiskt min faster, inte moster eller!! Tänk att jag som e så liten har bättre koll än dig..;0) Min kusse längtar jag efter att träffa också..mamma säger att hon e en liten lillfis! Men du, då skulle ni se mig...Lisen kommer vara stooor när ni ser mej..vänta bara..=) Hon ska få lära mej allt hon kan!!

Mamma hälsar att hon ska försöka vila..idag har hon vart och sprungit i affärer med min mormor..vet du vad jag gjorde då...jag låg och sparkade och kickade hela tiden..hahaha!! De är ju enda nöjet jag har för tillfället..så får hon ha skoj i affärer, då ska ja också ha skoj!!

Ha de så trevligt i husvagnen nu, jag planerar att ge mig till känna snart! Så då kommer vi ses!!! =) Puss puss på hela familjen Hägglund!!

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

hej familjen!! hoppas lappis varit bra!! vi har de bra här i övik.. hänger för det mesta ute vid eriks föräldrars husvagn.. de e jätteskönt!! hur bkir de, tror ni vi hinner ses nått?? Alva vill ju gärna träffa Lisen!! kramar

Anonym sa...

Varsågod..;0) Och tack! =) Känns skönt att man äntligen har fått ordning!
Nu väntar jag på en uppdatering från dej här..=0) Pratade med I-M igår så jag har hört att ni har haft de bra, men jag vill höra mera!! =)
Mm antog att de va kroppen som började vänja sig vid tidiga mornar! Men ja vill inte ha sååå tidiga mornar..haha!! Var hos barnmorskan idag o allt såg fint ut...huvudet är fixerat och blodtrycket var lite högre än vad jag haft tidigare, de va ett tecken på att de var på gång!! Vad som nu menas med "på gång", en dag, eller 3 veckor?? Haha!! Har haft sammandragningar till och från hela dagen idag..Kanske kanske börjar de närma sig lite..=)

Jaa jag ska försöka vila mej mer på dagarna nu..barnmorskan avrådde mig från att åka ut på shoppingturer nåt mera..hur ja nu ska klara mig utan de..vila och slappna av skulle jag göra...precis dom sakerna jag e bäst på..eller inte! Slappa kan ja, men inte på beställning..bara när ja själv vill..just nu vill ja att de ska hända saker..haha!

Ha de så bra på resten av husvagnssemester! Hoppas bebben kommer snart så vi får träffa er!! Pusspuss

Ps. Ge Lisfisen en stoooor puss från oss!! Vi saknar henne! (och er..=)

Anonym sa...

Nope..inge lägenhetsköp, tyvärr..=) Vi var där för att dona o fixa med nya konton o grejjer, så vi slipper h¨ålla på och krångla med att föra över pengar till varann på olika banker o sånt..så vi får ett konto o kunna betala alla räkningar o mat och såna saker ifrån..känns mycket smidigare än så som de har varit nu...så de va inte nåt roligare besök än så...haha!!