måndag 13 juli 2009

Fint och fräscht!

Hej vänner!
Ännu en dag på semestern till ända. Vi gör nästan inget, men när man tänker efter så har vi det grymt skönt. Idag har vi fortsatt projektet vi har haft sen vi kom hem och det är att plocka ner databordet och städa ordentligt i sovrummet och samtidigt resten av lägenheten. Sovrummet tycker jag är nästan omöjligt att få helt rent och fräscht. Tycker alltid att det känns dammigt, men nu har databordet (som varit en stor dammsamlare) försvunnit, alla textilier är dammade och rena, det är dammat på byråerna och golven är ordentligt städade, till och med under sängen bakom lådorna. Allt detta gjort av min underbara man, han är fin han! Själv har jag tagit disken i köket, lagt ungen och storstädat soffan. Fantastiskt skönt det oxå! Vi tyckte vi va smarta när vi köpte en soffa med brunt tyg, men ack va vi bedrog oss. Choklad och snor är det som syns bäst, vilket förekommer i detta hem då och då...! =) MEN då har ju min fina man kommit på den goda idén att införskaffa en sån här:

Detta äro en ångtvätt från Jula för 249 kr. En sån fantastisk uppfinning! Adjö till choklad- och snorfläckar, säger jag bara! Så nu är det fräscht och fint även i soffan.

Johan är ute och springer, han erkände idag att han troligen blivit beroende av denna aktivitet. Han springer ju i princip varannan dag, runt 1 mil varje gång. Han har blivit smal, fräsch och vältränad. Härom veckan sprang han faktiskt 2 mil i Strycksele och när han kommit runt sa han att han kunde nog sprungit en bit till! =) Galet! Men jag säger som han träningskompis Simon Önnbo: "Han är som en maskin!" De har ju Lidingöloppet i sikte i september så det gäller att ligga i. Är mycket stolt över honom!!!

Själv är jag bara gravid och nu ska jag gå å fika mackor med min första hemgjorda rabarbermarmelad!

Avslutar med några finfina bilder på Lisen när hon testar grimascher i spegeln, är hon inte söt så säg!!!

2 kommentarer:

Elina och co sa...

Oj, hoppsan, har VI köpt en ångtvättmaskin, den ska snarast prövas på även våran (eran andra) bruna soffa :)

malin sa...

Vad duktig Johan är på att springa, är mycket imponerad!! Tack för besöket i söndags, de var mycket trevligt att se er =) Kram Kram