onsdag 20 januari 2010

Mammaledig!

Nu är jag äntligen mammaledig på riktigt!!! Olivers första två veckor präglades av familjebesök, den 3:e veckan skrev vi hemtenta och pluggade och nu äntligen när vi är inne på hans 4:e vecka i livet får vi äntligen va lediga på riktigt. I måndags va ja supertrött efter helgens aktiviteter, men vi körde på å handlade och betade av lite på min lista. Skönt, men under dagen kom värken och på kvällen var mjölkstockningen ett faktum. Hatar mjölkstockning! Natten var som förväntat knölig för både mig och Oliver och på morgonen kände jag mig som en zombie och var redo att ge upp amningen direkt. Efter order från fadern tog vi en riktigt lugn dag och ammade och vilade och tro det eller ej så på kvällen var det mkt bättre. Vi fick bytt gardinerna i köket och jag märkte Lisens nya kläder, kändes skönt att livet återvände sakta men säkert. Natten har gått ypperligt och jag va inte alls lika trött i morse när ja klev upp och faktiskt kom vi iväg till dagis innan halv 10! HURRA för oss! Livet börjar fungera!

Idag ska vi plocka lite här hemma och i em ska vi på bvc. Ska bli så kul å se hur mkt han gått upp. Kinderna har allt bullat på sig och dubbelhakorna har kommit så ja tror nog att han är en bit över 4000 g iaf. Tycker det är skönt att gå till bvc med jämna mellanrum för då vet jag att det är nån som håller lite koll att allt stämmer och man kan fråga saker som man kommer på efter hand. Vi har dessutom en jättegullig bvc-sköterska som verkligen engagerar sig i våra barn! Återkommer med resultatet av besöket.

Ha ne´

1 kommentar:

Ellen sa...

Det låter riktigt mysigt o gott Hanna.