torsdag 16 september 2010

bla bla bla

Äsch, här blir det verkligen inget skrivet... Har tänkt att skriva en uppdatering om barnen, speciellt Oliver som äntligen kryper, kan säga mamma, pappa och titta, han äter äntligen mat och gärna själv och älskar att stå upp mot allt som går. hans liv har förvandlats sedan han förstod det där med att ta sig fram. han kryper inte riktigt vanligt kryp, utan han drar ena benet och går med det andra. lovar en film nån gång så får ni se. Han är väldigt duktig! =)


Lisen trivs på sitt nya dagis, men på tisdag på föräldramötet ska upplysa dom att vi tycker att dom ska va ute mer. dom är jätteduktiga på att pyssla och hitta på sånna saker, men gör det hellre än att vara ute. vi anser att dom troligtvis hinner va inne när den smällkalla vintern kommer... men annars mår hon bra. leker med dalia, dock har dom börjat "bråka" lite, men dom tycker om varann ändå.


Här hemma händer det ingenting. har inte ens hunnit städa på ja vet inte hur länge... efter lunch fick jag dock nog av stöket så då tog jag pojken och gick upp. spärrade av trappen så han inte skulle ramla ner, satte på en föreläsning på datorn och städade övervåningen samtidigt. multitasking! =) pluggar på fm när pojken sover sen är det svårt asså... när han sover nästa gång är det nästan dags att hämta Lisen så det blir inte så mkt gjort om jag inte gör det på fm. Men det funkar ändå. jag hinner det jag ska, eller iaf det jag ska lämna in.

i helgen som gick va vi på husvagnssemester med fam Önnbo och fam Andersson. vi sov på mosjöns camping, lekte, åt massa mat och fika,grillade och gick på stan en sväng i ö-vik. hela söndagen badade vi på paradisbadet; alla hade hur roligt som helst! en kalashelg som ska bli en tradition!


ja, det blev en del ändå. nästa gång kanske med lite mer känsla...

Inga kommentarer: