torsdag 2 september 2010

Pluggpaus

Då och då tar vi oss en liten pluggpaus, jag och pojken. Idag ägnade vi oss åt det här


Min fantastiska svärmor ringde en dag och sa att hon plockat 10 L lingon till oss, men rensa det fick vi göra själva. Det är ju verkligen inga problem, 10 L lingon är ju hur bra som helst! Jag gick in till Pelle och lånade en sån där rensningsbricka så det gick hur fort som helst.


På lördag ska jag och Charlotte ut och försöka hitta oss några små röda bär själva. Jag ska ta min nyinköpta bärplockare, en hink och fika; sen är det bara att ge sig ut på jakt. Hoppas vi hittar nåt, vare sig så kommer det iaf bli väldigt kul!

När vi ändå va ute och Oliver va nöjd passade jag på att sätta ner barnens jordgubbsplantor i jorden så dom förhoppningsvis kan övervintra.

1 kommentar:

Anonym sa...

så mysigt kort på olliver! ellen hade garanterat varit i lingonhinken...
kram fine