torsdag 18 november 2010

Jag kan oxå!

Nu vill jag bara visa att jag oxå kan renovera! =) Johan är i Norrköping på Pastorsakademin denna veckan och då tyckte jag att det va dags att börja. Material och färg har vi haft länge, men det har lixom inte prioriterats, men NU. Den här veckan va det dags. Sagt och gjort skruvade jag ner räcket och ställde upp dom för att nästa dag sätta igång. Jag har nu tvättat dom noga med målartvätt, slipat dom matta och nu målat 2 varv. Dock behövs det ett varv till innan dom är färdiga. Men det får bli imorgon det. Min vana trogen så kan jag ju inte låta bli att slarva lite. Eller ja, jag vill ju egentligen inte slarva, utan problemet är att jag vill va effektiv och se resultat och därför blir konsekvensen att jag slarvar lite då och då. Det jag hade kunnat göra, och som Johan säkerligen hade gjort, det är att spackla igen lite jack och slipat med lite grövre sandpapper på vissa ställen. Min älskade make kommer säkerligen att påpeka och tycka att jag väl hade kunnat göra det ordentligt, men det går bara inte. Jag tänker hävda att det ger några jack bara är charmigt och ger liv till räcket. =)

Här får ni se några bilder på det halvfärdiga resultatet. Det färdiga kommer senare.

2 kommentarer:

Önnbo sa...

Hejja Hanna!!
Roligt att få överaska!
Helt i min stil ;)

mormor sa...

Va duktigdu är,önskar jag kunde hjälpa dig