tisdag 30 november 2010

Lite av varje

O vilka fullspäckade dagar det varit på sistone. I helgen har vi varit i Strycken på adventsmys, julbord och barnvälsignelse för Theodor förrättad av Johan himself (hans första!). Full helg följdes av 2 heldagar på universitetsbiblioteket plöjandes cirkus 500 s eftersom jag insåg att jag nog lite väl långt efter nu...



Igår efter middagen for Johan och körde ljud på Station vilket gav mig lite underbar egentid då jag sydde till våra julgardiner.

Nu fattas det bara i köket (inte så bara det inte...) och i barnens sovrum. Det fattas även stjärnor/ljusstakar/? så det ska inhandlas imorgon fm innan jobbet. Idag efter studierna åkte vi direkt till Liljeblahds och gjorde pizza på deras fantastiska pizzasten. Det blir hur gott som helst! Sen va den dagen slut. Imorgon jobbar jag och fortsätter i den andan tills på lördag kl 15. På söndag kommer mina fina arbetskamrater hit på adventsmys och innan dess ska jag hunnit baka och fixa... Fullt upp, men kul!!

Och nu har det äntligen hänt. Pojken går!!!! Han har tagit några trevande steg en vecka nu och idag har han bestämt sig för att han kan. Hur duktig som helst och jag är väldigt stolt! ;)

Lisen tror vi minsann att hon var blivit tonåring för hon sover till 8 varje morgon nu! Inte ska vi klaga på det inte, men vi är inte riktigt vana bara. Underbart är det iaf och det är så härligt att vakna bredvid henne och ligga och mysa en stund. Hon älskar att mysa och varje gång säger hon: Mamma, du är jättemysig! Då blir det genast ännu mysigare! ;) I morse fick vi väcka henne till och med! Tänk bara om Oliver kunde lära av storasyrran...

Nä, nu blir det till att sova om jag ska orka med resten av den här veckan!
God natt på er!

1 kommentar:

Linda sa...

sjukt snyggt tyg, var har du hittat det? jag har ju redan alla mina gardiner klara, men jag är ändå nyfiken :)