måndag 24 januari 2011

Kräk, kalas och PMS

I helgen har vi varit hos farmor och Olivia. Japp, farfar fattades oss, han är på jourvecka i Skellefteå. Sorligt, men sant. Vi har dock lyckats ha det ganska bra ändå. Vi har myst, ätit, lekt, varit ute i fantastiskt väder och målat trappräcke. I fredagskväll fick vi även möjligheten att ta hand om en hel säng med kräks med tillhörande flicka. Hon hade klagat över ont i magen hela dagen och sen när hon somnat kräktes hon. Ni som känner Lisen vet att hon aldrig kräks,inte ens när hon har magsjuka. Då har hon haft diaree istället. En konstig kväll blev det, men hon kräktes bara två gånger och sen sov hon hela natten. På lördagen va hon pigg och ville äts massor och vi lekte ute och med Märta och Theodor. Undrar verkligen om det va magsjuka eller om det bara va nåt som behövde upp... Ingen annan har blivit sjuk heller...

Igår kom vi iaf till helgens höjdpunkt, kusin Märtas 3årskalas! Det blev ett härligt kalas med fika, massa lek och godis! Idag är den stora dagen, så Grattis älskade finaste Märta!!!!

Idag ska ja på skolan, litteraturseminarium. Sen efter lunch ska vi planera våra anställningsintervjuer till onsdagens rollspel. Ikväll har vi dragit ihop hemgruppen för en första träff här. Blir härligt!
Dock känner jag att det är en mindre positiv dag (PMS). Jag är irriterad för att barnen vaknar, Oliver gnäller och att våra barn inte håller på att sluta med nåt väsentligt som napp eller välling... (ja vet, det är ingen fara, ingen brådska och allt det där, men det är bara idag ok?!) tror ja tar bussen idag trots att det inte är -10, inte ens -5...
Den som idag vill muntra upp mig kan med fördel ge mig pengar till tapeter/målarfärg, gardiner, nya blommor, kläder till mig eller en hårklippning. (ignorera detta, det är bara min PMS som talar...)

Nä nu måste vi börja den här dagen till exempel med att byts blöja på en övergnällig pojke, lovely!

3 kommentarer:

Sophy sa...

Haha, den där PMS:en!! Jag blir exakt likadan!! Sur och gnällig och lättirriterad! Och så blir jag arg, ledsen och bitter när jag inser hur mycket saker det finns att köpa hem, men det finns inga pengar att lägga på det!! Vill ha mattor, fotoramar, gardiner till matrummet (där hänger fortfarande julgardiner, vilka jag kräks på) två fåtöljer, vill att trappen blir klar, vill shoppa en ny garderob med kläder (kan inte minnas när jag handlade kläder åt mig själv sist) vill att Noahs lekrum ska bli klart osv osv...Mest av allt skulle jag vilja ha tid, eller vinna massa pengar så man inte behöver jobba 100%, då kanske man hinner med hemmet också =)

Hoppas din PMS går över! =)
Kramar

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

haha. Jadu, inte lätt alltid å va småbarnsförälder. Ibland måste man få klaga. Hoppas att det snart känns bättre. Många kramar

Therese sa...

Vilken tur att du sprang på oss...då vart du säkert på bättre humör ;P