fredag 7 januari 2011

Mastodontinlägg

Nu har det gått ett litet tag mina vänner. Det har till och med blivit ett nytt år, 2011. Det ser vi fram emot. Hoppas att det ska bli ett år av frid och ro i våra liv. Förra året handlade om en del stora saker/beslut, bl.a. att Oliver just kommit till oss och köpet av vårt hus. Detta år hoppas vi att vi ska få landa och leva utan stora förändringar. Ett år av frid önskar jag mig.

Julen spenderade vi i Åmål tillsammans med min mamma, hennes man Tryggve och hans dotter Kristina. Vi var ut till pappa och hans fru Ellen dagen för julafton och hade lill-julafton. Mycket mysigt med julmat, fika och julklappar!! och vi fick träffa Ellens fina mamma oxå, kul!


På julafton va vi med mamma, Tryggve och Kristina och på förmiddagen gjorde vi struvor för första gången i mitt liv. Väldigt häftigt måste jag säga, inte speciellt gott med friterad pannkakssmet och socker, men väldigt kul att göra. Det ska bli min nya jultradition, måste bara springa på ett struvjärn på nån loppis först... =)



Dagen följdes av mat, fika, jultomte och en lugn skön kväll i soffan. Vi hade en väldigt härlig och mysig julafton! På juldagen gick vi traditionsenligt på julotta.

Sen bar det av hemåt med försenade bussar och tåg, men hem kom vi! Det firades med att vi va utan vatten några timmar på grund av en vattenläcka en liten bit bort. Som tur var kom vattnet tillbaka och vi kunde göra oss klara för Oliver och Julians kalas. Oliver fyllde 1 år dagen vi skulle åka hem, han blev lite firad, men vi hade bestämt att kalasa tillsammans med Julian eftersom vi ändå har samma kompisar. Jättemysigt!


På nyår åkte vi till Strycksele, dock med lite bävan eftersom de legat i magsjuka, men de borde va friska så vi for. Nyårsaftonskvällen firade vi med Önnbos och Emil, väldigt trevligt blev det,  i all enkelhet. Året slutade och började med JVM tack vare Emil. =)


Vi hade väl inte laddat järnet för självaste nyår, utan det vart bara så att det råkade komma dagen innan svärmors stora 50-årsfest på nyårsdagen. Vi hade laddat med nya klänningar till mig, bakat tårtor och kakor. Det blev en härlig eftermiddag och kväll med över 100 gäster som kom för att fira fina Elsa.


Innan vi for hem till Umeå igen hann vi med en skotertur/grillning i -15, men vi har i alla fall premiärat. =)

 När vi kom hem åkte vi givetvis på Stryckselemagsjukan, så jag och Johan har låg i förrgår kväll, dock klarade jag mig väldigt bra undan. Johan får det alltid jättejobbigt när han får magsjuka och tar lång tid på sig att återhämta sig. Tyvärr åt vi gröt med lite mjölk i igår middag, superbra för mig och Lisen, men Johan fick en otrolig magknip. Mjölk är väl inte det bästa efter magsjuka, men Johan är troligen lite överkänslig mot mjölk så det vart ju fruktansvärt för honom. Så synd om honom, men den gav sig efter cirkus 5-6 tim... Oliver firade vårt fantastiska tillstånd med feber samtidigt, men annars har barnen klarat sig hyfsat än så länge. Idag känner jag mig dock helt återställd, sånär som på lite sömnbrist. Nu anser vi att vi gjort bort vår magsjukedel för det här året.

Nu stundar en sista examinationsuppgift och en tenta, sen är även terminen avslutad. Nu ska vi vara hemma länge länge innan vi ska iväg på nästa resa. Vi ska landa, fortsätta tvätta bort magsjukan och ha det mysigt, det är planen för det närmaste. Just ja, vi har 2 kalas och ett jobbpass i helgen oxå, men det ska nog gå vägen. Ikväll börjar ju Let´s Dance igen! Wunderbar!!!

Gott nytt år alla våra fina vänner och läsare!

2 kommentarer:

Ellen sa...

Trevligt mastodontinnlegg från jul- o nyårs firandet samt Elsas stora dag. Fina kort också :-) Kramar från Pappa o Ellen

Tryggve sa...

Roligt att höra hur ni har haft det. Här har vi det underbart med sol och salta bad mellen måltiderna som är fa
ntastiska. Tack o lov så glömde vi att väga in oss före vi åkte. Vi hörs senare när vi är i Åmål kan tyvärr inte maila härifrån men kan ta emot mail.