fredag 10 juni 2011

God morgon!







Idag är det jag och Oliver som tillbringar morgonen tillsammans. Han har en förmåga att vakna ganska tidigt tyvärr så vi brukar ta varannan morgon. Idag tog han dock lite sovmorgon, till mammans stors glädje.

Oliver är snart 1 1/2 år. Han är överallt, rymmer, busar, pratar och myser. Hans ordförråd består mestadels av bil, traktor och bompa. Om man trilskas riktigt länge kan han säga docka oxå! :) oliver älskar traktorer! Allt som rullar, men inte är en bil eller lastbil, är en traktor. För att han inte ska rymma kan man ta av honom barfota, då står han nästan blixtstill! :)

Vardagen innehåller för både min och Johans del jobb nu. Johan har en lugn period just nu vilket är väldigt lämpligt. För på mitt jobb är det stressigt och svettigt till max. Barnen går på dagis och trivs som fisken i vattnet.

Sommarn har ju kommit till vår stad här i veckan. Det är så varmt så varmt och barnen svettas och badar i grannarnas pool. Tror vi måste införskaffa en ny till oss... Sen kommer vi till sommarkläderna. Varför är det så att man (läs jag) varje ny sommar funderar på vad jag egentligen hade på mig förra sommaren...? När jag får ett riktigt jobb ska jag köpa nya minsann, massor! Tills dess får de gamla duga eller sys om och kombineras lite olika.

Vi har en lugn mysmorgon och har faktiskt ingen brådska till dagis och jobb idag. Skönt!

Ha en bra sommardag!

Inga kommentarer: