måndag 27 juni 2011

Utfallet

Nu ska ni få höra om hur jag klarade helgen helg utan min familj.
Simon mötte mig på Arlanda och vi åkte tillsammans till Åmål. Så kul att bara få vara vi två. Det va minsann många många år sen. Att sedan dessutom kunna stanna och äta när vi ville och fritt äta godis i bilen... Wonderful! Det vart inte tråkigt en sekund! ;)
Det roligaste va nog när vi kom till Karlskoga och Simon kommer på att han glömt sin kostym hemma. Panik utbröt och han kommunicerade en rad gånger med både mamma och pappa och det hela löste sig fint för honom kan man säga. På torsdagsförmiddagen for jag och Simon ner på stan i Åmål och införskaffade ny kostym och skjorta, på 8 min! ;)

På eftermiddagen va det dags för begravningen av min mormor. Det va en väldigt fin begravning som jag länge kommer minnas. Sorligt, men fint.
Efter begravningen for vi och tittade på mormors blivande grav och begravningsentreprenören hade lagt ut alla blommor där, väldigt fint!


Träffade även mina kusiner och mostrar/morbrorar och allt gick bra. Med Simon vid min sida förståss! ;)
Tyvärr for han hem samma kväll, men det va hemskt kul å få va med honom intensivt under 1 dygn.
Dagen avslutades med en kvällspromenad där i hittade sommarkantareller och fick uppleva friden.





Midsommarafton firades något dämpat med mamma, Tryggve och morfar. Vi åt fin lax, jordgubbar och njöt av lugnet. På eftermiddagen for vi till mina kompisars stuga i Ånimskog. Otroligt roligt att träffa dom och jag fick dessutom träffa härliga Ester, 3 år och Ingrid, 1 år och få tanka lite barn. Tack!
Midsommardagen, igår, var det dags att åka hem igen. Lugn och skön dag, promenad till en camping där vi åt världens minsta glasskulor. Snålt, men gott.

Resan hem gick bra. Dock sov jag minimalt på nattåget, men så kan det gå. Jättekul att få komma hem till barnen och min finaste man igen!

Jag klarade resan bra, har fått uppleva lugnet och kunnat läsa en bok, ta sovmorgon och äta mat ifred. Skönt, men jag gillar vardagen! ;)

Inga kommentarer: