onsdag 31 oktober 2007

Over one night

Igår fyllde vår dotter 4 veckor. Hurra! (På fredag blir hon 1 månad!) Natten till igår skedde den stora förändringen. Hon åt 22.30 på kvällen innan och sen vaknade hon inte förräns 4 på natten! Nästa mål intogs halv 9 på morgonen. Jag var alltså uppe 1 gång den natten. Igår åt hon var 4:e timme istället för var 3:e som dagen innan. Allt detta skedde över en natt. Inatt var det samma sak. Hon vaknade 2 och gnydde lite i sömnen men vaknade inte förrän kvart över 4 och ville ha mat. Nästa mål blev kvart över 9. Hon har blivit så stor!! hahaha! Det måste vara Gud, han vet hur mycket jag avskyr att gå upp på natten och hur väl jag behöver sömnen... =) Ville bara dela denna glädje med er. Min dotter är 4 veckor och vaknar 1 gång på natten! HURRA!!! Nu ska vi väl egentligen inte ropa hej än efter 2 nätter, men det är ju nåt att glädjas åt nu!

Eftersom vi sovit så bra igår tog vi tag i saken och gick ner till Kafé Station och träffade mina gamla och nya arbetskamrater. Lisen hade aldrig träffat Ann-Sofi och det vart en otrolig glädje, kanske mest för den sistnämnda. =) Det var verkligen jättekul att få träffa dom alla och fika och äta lunch med dom. Lisen fick jättefina presenter av Sara, Tack Sara!!!

Det är roligt detta med kuponger. Har ju alltid gillat orden rea och rabatt och än mer nu. Hittade tex en rabattkupong på blöjor i ett reklamblad från ICA och glädjen vart total. helt fantastiskt!
Vi har även fått en kod för att få 30 bilder från extrafilm framkallade gratis. Och nu har jag hittat en kod till och även ett annat erbjudande med 50 bilder gratis från fujifilm. Gratis är gott!
Läste Charolottes blogginlägg häromdagen och jag har ju förstått att även hon har en kärleken till rabatter. Hon hade slagit på stort och köpt ett par nya gravidjeans, "självklart med 25% rabatt". Jag blir glad ända in i hjärtat! Tack Charlotte!
Jakten på gratis, rabattkuponger och rea fortsätter!!!

Idag ska jag och Lisen inte göra så jättemycket. Betala räkningar, posta ett kort, städa lite grann. Vädret verkar härligt och friskt så vi ska nog ut på en prommis. Men kallt såg jag att det var, 1.4 grader och solen skiner!
Pratade med min kära vän Julia på telefon igår. Hon befinner sig på Hawaii för er som missat det och även på bild i ett tidigare inlägg. De hade 35 grader varmt sent på kvällen! Lite skillnad. Det gladde mig oerhört att höra att hon mår bra och verkligen trivs där.

Med hopp om en välsignad dag
Hanna och Lisen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fort de går!! Ett litet underbarn, men de visste vi ju sen tidigare..=) Härligt att läsa att allt går så bra för er!! Ser fram emot nästa gång vi ses!! Ge Lisen en stor kram från oss!! Massor med pussar o kramar från oss i Gävle!

Anonym sa...

Heej! tack så jättemycket..ja än så länge så trivs jag jättebra där..barnen är underbara så det är jättekul!! Får hoppas de håller i sig nästa vecka också när de är runt 20 barn på avdelningen..=) Den här veckan har vart rätt lugn med bara 8 till 12 stycken..=) Jodå, de går bra att kombinera jobbet och skolan..vi har ju inga lektioner nu, utan skriver bara uppsatsen..så jobbar jag bara mellan 8.30-12.30..så sen sitter vi med uppsatsen när ja kommer hem!! De är så roligt att höra att allt går så bra för er!! Ni e så duktiga! Och Lisen också!! Synd att ni bor så långt borta, skulle ju vilja följa hennes framsteg IRL.. Ha de så bra och hälsa till hela familjen!! Pussar och Kramar

Anonym sa...

Hej Hanna o Johan, Stort grattis till er underbara dotter, sköt om Er
Gud välsigne er alla tre!
från oss från Åmål Elisabeth, Sergio o Lucas