fredag 14 december 2007

Kärleken själv

Jag blir aldrig riktigt klok på vad som har hänt de sista månaderna. Det ligger bara ett litet barn här som, troligen vi, förväntas ta hand om. Modigt av vår Herre tycker jag... att släppa iväg en så underbar liten unge till oss. Två unga människor som knappt vet vad dom själva vill göra i livet. Som inte är ekonomiskt välbärgade och utan utbildning. Men ack så spännande det vart!
Älskar verkligen vår lilla tjej. Det är så häftigt att man kan känna sån kärlek, hur hon än beter sig. Hur less jag än är så kan jag inget annat än att älska henne, villkorslöst. Detta känner vi igen. =) Tänk att nån som är störst av alla kan se mig där jag sitter i Umeå i Sverige vid min dator och känna sån kärlek till mig, just mig! Det är ju helt ofattbart, fast jag tror jag förstår det mer nu när jag själv har fått ett barn. Att jag bara får vara precis som jag känner mig; pigg och glad, sunkig och trött, tjock, ful, fin, underbar... Älltid välkommen! Då kan man ju verkligen undra varför det kan vara så svårt att ta tid ibland att umgås med Han som bara väntar på att få va med mig. Tyvärr är jag otroligt dålig på att ta mig tid, särskilt denna hösten och det sörjer jag. Lätt att skylla på att jag har Lisen att se efter, men hon sover faktiskt då och då under dagen. Jag har egentligen ingen bra ursäkt till min dåliga prioritering. Längtar efter att göra nåt som betyder något för andra människor, som kan visa att det finns nån som älskar dom oxå, som har en tanke med deras liv oxå. Men jag får börja där jag är nu och hoppas att jag på nåt vis kan visa på Kärleken själv.

Till alla er som inte fått känna på livet med min Herre så vill jag säga att DU är så högt älskad av honom. Han längtar efter att få va med dig och bara älska dig, villkorslöst. Han vill att du ska få uppleva en frid som inte finns att få tag på i denna världen, utom hos honom. Sen finns det 1000-tals frågor angående detta, men kärnan är kärlek. Jesus älskar dig just för den du är och ingen annan. Om du släpper maskerna, stoltheten, och ger honom en chans kommer du att få känna på det bästa som finns!

Han väntar på dig, med villkorslös kärlek...

(Om det finns frågor är du välkommen med dom till oss. Vi ska göra vårt bästa för att svara.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara du! Tack for att du alskar och later dig alskas, Hanna! du har funnit LIVET, tack for att du delar det med mig och oss. Tusen kram, h & s (ser fram emot att snart fa traffa er guldklimp! kom garna till Vannas i januari...)