tisdag 11 december 2007

Mormorsbesök och julstök

Nu var det allt ett tag sen igen... Elände! Jag är ledsen att jag är så dålig på att uppdatera er! men det ska bli bättring, jag lovar.

I veckan som gick har jag och Lisen haft ett underbart besök av min kära mamma, Lisens mormor. Hon var här med oss när Johan var på Predikantveckan i Sthlm. Jätteskönt att slippa va själva! Det är så lyxigt när hon kommer alltså! Hon har bakat, sytt gardiner, lagat mat, tagit hand om Lisen osv. Det känns som hon gör allt, jag bara sitter och tittar på! Men oj så skönt att få göra det ibland! Men hon är allt bra effektiv. En eftermiddag bakade hon bröd, gjorde pannbiff och potatis och diskade samtidigt! Hon är helt fantastisk! Julgardinerna är sydda och upplagda och lussebullarna bakade! På onsdagkvällen var hon barnvakt till Lisen för jag hade blivit bjuden på julbord av mitt jobb. Vi var på Skeppsvik i utanför Sävar. Ett helt underbart ställe, med massa god julmat. Inte varje dag man blir bjuden på julbord...! Så mamma var alltså barnvakt från 17-22 ungefär. Det betydde att Lisen åt från flaska för första gången. Vi hade inte provat innan, men det var iaf värt ett försök. Hade det inte funkat är det ju inte jättelångt hem. Men ojojoj va duktig hon var. Hon åt uppvärmd mjölk, 110ml på 10 min! Mamma fick t.o.m. ta flaskan från henne några gånger så hon skulle hinna svälja och andas. Så duktig hon är, vår lilla tjej! När jag kom hem sen kändes det lite segt att sitta där i 25 min och mata henne när man vet att hon ätit på 10 min sist! =) men men... "amning är inte bara mat..." =)
Moder Jord åkte hem på lördagen efter ett, av oss, uppskattat besök! Hennes man var nog hemskt glad att vistelsen i Norrland var över, hade det inte varit för oss hade hon inte fått lämna hemmet.. =) Men det är inte många som bestämmer över min mor inte.. =) Hon åkte ändå! TACK mamma för att du va med oss!

Nu är det bara en vecka kvar innan vi tar vår vita golf och åker neråt Sverige. Vi ska fira jul i Åmål. Det ska bli så kul att träffa alla mina gamla kompisar! Längtar verkligen efter er! å så ska vi ju givetvis visa upp vår prinsessa för hela Åmål! =)
Igår hade vi en jättemysig familjedag, Johan, Lisen och jag. Bl.a. satt vi och planerade julklapparna och sen for vi ner på stan och köpte dom. Fort var det gjort! Skönt att slippa springa runt och leta med alla andra galna julklappsköpare. Så nu är julklapparna i stort sett färdiga, jätteskönt! Bara att slå in dom.
Julkorten är skickade och utdelningen påbörjad. De har verkligen varit färdiga sen i mitten av november, men ska man få dom billigt så... =) Här får alla ni som inte fått nåt kort, se och ta åt er av vår God Julhälsning till er alla!

Lisen har ju blivit så stor nu. 2 månader! Hon har börjat skratta och le och hon kan stå. Hon spänner benen rejält! Jättekul!!! Det kommer bilder på detta så fort vi fått tillbax vår kamera.... (Sundholms...=) )

Nu ska jag verkligen fortsätta att uppdatera lite oftare... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt med lite besök och hjälp!! Aldrig fel när frysen fylls med bröd och bakverk..=) Skulle behöva fylla upp frysen här hemma också..men orken finns inte riktigt...men förhoppningsvis kommer den väl! =) Tack så jättejätte mycket för julkortet! Det kom fram idag..=) Hon är ju alldeles för underbar lilla Lisen!! Längtar tills ni kommer hit så man får mysa och gosa litegrann!! =) Ses om en vecka lite drygt!! Pussar o kramar till hela familjen!!

Magdalena sa...

Fina familjen!
Ha det så skönt i Jul och för guds skull...kör försiktigt!!!
Stora stora kramar till er alla // Magda.