lördag 6 juni 2009

Nu är vi tillbaka!

Hej kära vänner!
Nu är vi tillbaka i livet igen. Tentan är klar, skolan är bortstädad och det är såå skönt! Igår va jag dessutom nere på jobbet och bytte och fixade med några dagar då jag inte kan jobba... Idag har jag bakat massa havrekex och städat ordentligt. Vi har haft en riktigt skön lördag, en hemma dag, en hemmakväll följer!

Nu ska jag berätta nåt riktigt roligt för er. Den här finaste flickan ska bli storasyster!!!

I december är det tänkt att vi ska få en ny liten familjemedlem, vilken välsignelse!
Jag hade några veckor i början då jag mådde riktigt dåligt (mycket sämre än med Lisen), men sedan några veckor tillbaka har illamåendet försvunnit och bara lämnat tröttheten kvar. Men det kan jag leva med. Däremot så har magen börjat växa hemskt tidigt. Så här såg jag ut i v 7.

Om någon träffar mig på förmiddagen är det nog bara dom som vet om det som ser att det finns en mage, men träffar man mig på kvällen nu för tiden ser det ut såhär (och detta va förra söndagen så ni får nog lägga till lite... =))
Men så kan det va!
Det är helt annorlunda att var gravid denna gången eftersom livet lixom fortsätter. Det blir inte som sist att jag kan fokusera och känna efter osv, nu finns Lisen och hon bryr sig ju inte om jag mår dåligt eller är trött... Hon är lika aktiv för det! Men hon har ju VÄRLDENS bästa och duktigaste pappa så det har gått/går bra!!! Samtidigt är det skönt att inte gräva in sig så mycket eftersom tiden troligen kommer gå lite fortare den här gången. Det känns mer som en transportstäcka mot målet nu.
För er som undrar om jag kommer hoppa av skolan kan jag lugna er och säga att det kommer jag inte göra. Min plan är att läsa in i det längsta för att missa minsta möjliga på höstterminen. Min förhoppning är att jag ska orka, gör jag inte det får jag komma på en b-plan då... =) Våren och sommaren kommer jag va hemma för att sedan starta om med plugget igen till hösten då Johan ska va hemma minst under hösten.

Sådär ja, då va det sagt! Nu bjuder jag på lite fler bilder:

Här har Lisen hämtat en bok och lagt sig i soffan med filten för att vila en sväng efter dagis =)

Coolaste storasyrran ever!

Hoppas vi hörs snart! Kommer nog med en uppdatering om hur livet med två arbetande föräldrar, varav en gravid och med arbetstider som inte alls är anpassade efter dagis, och ett barn som går på dagis går.

Kram H

12 kommentarer:

Elina och co sa...

Hurra, hurra, hurra! Äntligen är det "ute" på bloggen. Vi ska lära er allt (hm...) vi kan om livet som tvåbarnsföräldrar.

Kraaam!

Frun sa...

Grattis familjen!
Vad kul :)

Tryggve o Ingmarie sa...

Vi gratulaerar åxå trots vi vetat om det ett tag nu.
TIM

Maamiiis sa...

Åååh, vad kul! Grattis :) Det va inga dåliga nyheter det inte hehe

Charlotte sa...

GRATTIS så jättemycket! Wow, det är stort. Och tänkt att jag får följa bebisen från nyfödd och uppåt, alltid lika roligt.

Ni kommer greja detta bra, man orkar och klarar mer än man tror...sen, som Elina skrev, finns det ju en del rutinerade 2barnsföräldrar i korkarna att dra nytta av :)

Och vilken fin mage! Jag längtar till min nästa graviditet(om man får hoppa över sömnlösa nätter med restless legs)
Kram C

Söderlunds sa...

ååå vad kul!! GRATTIS!! Kommer gå galant tror jag!
Du, det har uppkommit enn litet problem som jag hoppas vi kan lösa.. fredag är Eriks mammas enda lediga dag denna veckan. Alla andra dagar jobbar hon tidig morgon till sen kväll.. det känns lite trist att pka iväg enda dagen hon verkligen har tid att umgås... Skulle det gå nån annan dag/eftermiddag denna veckan tror du? Hoppas verkligen vi kan hitta en lösning, för vi vill så gärna träffas och umgås med er!!

Kramar Söderlunds

Anonym sa...

Käraste ni! Våra hjärtan fortsätter att hoppa och skutta... Lunch i veckan? Kram, H + S + A

Ida sa...

VI önskar er stort grattis!
/ Magnus G och Ida

Emma sa...

Åh va härligt familjen H!
Så spännande med en ny familjemedlem...

Välkomna in i det underbara kaoset med två hjärtan så småningom, njut av växande mage för stunden :)

/Örnbergarna

Sophy sa...

Vi är sååå glada för er skull och längtar efter Noahs lillkusin!! Längtar till semestern också så vi äntligen får träffa er igen!!!

Många pussar och kramar från oss!

fine sa...

nämen!!! grattis!! din mage vinner över min. (men jag har förstått att det syns mycket tidigare på andra barnet ofta)om några veckor syns det nog på mig med om allt e som det ska. ta hand om er!!! kram

Anonym sa...

Grattis! :)