torsdag 3 september 2009

Harmoni

Livet har återvänt till mig och jag känner mig, efter en dags vila, helt okej. Igår låg jag och läste ända till jag skulle hämta Lisen på dagis kl 15 och jag tror att det hade sin helande verkan på min kropp. Skönt! När Lisen kom hem orkade jag iaf laga mat och efter middagen gick vi ut i lekparke en sväng innan bad och mumin avslutade Lisens dag. Själv gjorde jag några tappra försök att radera hårddiskarna på den gamla datorn som ska säljas idag, men gav upp och satte mig i soffan och slökollade på tv. Efter en god natts sömn är min kropp åter i harmoni - jag är återställd! Fantastiskt!

By the way, Mumin. Lisen älskar Mumin! PapapapaMamama är hennes ord för Mumin, hon har, sedan länge, ett stort muminmjukdjur (tack Sara!) och i veckan har vi köpt mumintrosor för att motivera pottan. Hon fick en muminfilm av Simon förra sommaren tror ja och de 3 avsnitten som finns på den kan vi nog utantill nu. Förra veckan slog vi till och köpte två nya filmer, tack och lov. Mumin ska ses under intagande av morgon- och kvällsvällingen och möjligen ett avsnitt när hon kommer från dagis för att varva ner. Elina hade en fin reflektion angående detta och den lyder att tempot i mumin passar Lisen perfekt. Allt sker långsamt, alla är snälla, det händer inget jätteoväntat, utan det är helt enkelt harmoniskt - som Lisen! =)

Har just läst ut Rättsregler, intressant bok med vansinnigt mycket information! Så nu är det bara att kasta sig över nästa, Person och avtal. Vill ju kunna vara helt ledig i helgen då jag och Johan ska fira vår 5åriga bröllopsdag (en månad försent) med en weekend till, för mig, hemlig ort. Ska bli helt underbart!!! Lisen ska så klart va med farmor!
Nä, Person och avtal va det! Adjö!

Inga kommentarer: