torsdag 24 september 2009

Sensationer!!!

Vi har minst två anledningar att glädja oss den sista veckan. Jag ska berätta om dessa två för er...

1. Lisen har börjat kolla på Bolibompa igen, TACK och lov!!! Ingen mer mumin, el iaf i mycket, mycket mindre skala. Det är en stor seger! Hon kan även sitta och titta själv på morgonen så jag och Johan kan ligga och småslumra typ ½timme till, helt fantastiskt. Det negativa är dock att när Kalle i Sysselstad börjar så kommer mina illamåendekänslor tillbaka, fy bubblan asså. Mår illa bara jag tänker på introt!!!

2. Lisen har somnat innan 20.00 två kvällar på rad! Igår gjorde hon storslam när hon somnade helt själv, utan att ens ropa eller komma upp en enda gång. Det är längesen det hände, mina vänner. Ikväll kom hon upp några gånger och jag fick sjunga lite vid dörren; men gott folk, hon sover!

Ja, hoppas ni kan glädjas med oss! =)

Vi har äntligen hittat ett gardintyg till våra nya höstgardiner i köket. Det kommer bli kalasbra bara det blir färdigt. Dock handlar det hela om mönsterpassning och jag tvingade Johan att klippa till det och jag lovade att sy det. Men jag ångrar mig djupt... Jag har dåligt tålamod i vanliga fall, i mitt nuvarande tillstånd är det ännu värre. Vad kan va sämre än att försöka sig på att va så noga man bara kan och få det spikrakt och mönsterpassat i detta tillstånd; inte mkt! Så härmed efterlyser jag en frivillig person som besitter tålamodet och förmågan att mönsterpassa, och sy rakt. Jag lovar att bjuda på fika! =)
Jaja, vilka i-landsproblem. Jag kanske bara helt enkelt väntar till en annan dag då tålamodet är bättre än nånsin... I have my hope set high!

Nu ska jag ta mig en skål glass med strössel och kolasås och sätta mig framför tv:n.
Väl mött en annan dag då kanske gardinerna är färdiga...!

2 kommentarer:

Tryggve sa...

Jag lovar att Ingmarie gör det när hon kommer upp! Problemet är hur jag skall få fikat som är kvar i Åmål.

Elina och co sa...

Jag gör det till veckan såklart! Om jag hinner före Ingmarie, vilket kanske är troligt.

Kram E