onsdag 2 september 2009

Då va det dags igen... =(

Igår kände jag att min mage och tarmar inte riktigt mådde som dom skulle och på kvällen fick jag en såndär vansinnig magknip igen som förra fredagnatt. Usch va hemskt det är! Behöver ju inte gå in närmare på hur det känns, ni vet säkert själva.. =) Det är ganska obehagligt dock när man är gravid och hela livmodern är hård hela tiden, stackars bebis! Har dock sovit ganska ok i natt, men det gäller att vända sig försiktigt i sängen. Idag känns det lite bättre, men inte helt ok. Min egna lilla fundering kring detta är att det kan ha blivit lite mycket trots att jag varit hemma och inte gjort så mkt. Elin och Märta har ju varit här sen i fredags (även Simon några dagar) och trots att vi tagit det ganska lugnt är det ju skillnad mot att va själv. Kände igårkväll när de åkt hem hur otroligt trött jag var. Somnade en sväng i soffan medans Johan la Lisen och gick själv i säng runt 21.30. Det har varit fantastiskt roligt att de varit här, så jag får ta den här smällen. Skolan började ju oxå igår och även den medför en viss anspänning. Ändå skönt denna gång att veta att det troligen går över... =) Pratade för säkerhetens skulle med min barnmorska idag och hon la även fram förslaget om mjölk/gluten. Ska fundera på det där lite... Vi tidigarelade min tid hos henne iaf så jag ska dit på fredag. Bra att kolla upp läget lite.

Tacksam att Johan va hemma igårkväll. Egentligen skulle han åkt till Granö för att umgås med sitt UPLteam från Lappis, sen planering idag tills imorgon. Jag la fram förslaget att han kanske kunde stanna hemma och skippa att umgås med dom och åka direkt till planeringen och han köpte förslaget. Det är jag väldigt tacksam för så här med facit i hand på gårdagskvällen. Men nu har han iaf åkt iväg och kommer hem imorgon så jag och Lisen får se till att klara oss själva. Ikväll hoppas vi dock få besök av vår fina vän Sarah!

Igår började skolan igen, Arbetsrätt denna gång. Känns kul att komma igång igen, men hugaligen va mycket det är att läsa! Vanligen ska man ha läst en juridisk översiktskurs innan man läser denna kurs, vilket vi inte gjort. Så vår lärare ska snabbt gå igenom den på några dagar... varav jag missar första, hehe...! Det börjar på måndag och innan dess tyckte han att vi skulle börja läsa de första två böckerna! hm.. Han sa även att han gärna ser att vi läser all kurslitteratur 2 ggr! 5 böcker på många sidor! Så nu ska jag sätta på kaffe och lägga mig i soffan med min magknip och börja med den första..........
På återseende

2 kommentarer:

Ellen Stensrud sa...

Kära Hanna.
Vi blir jo lite oroliga alla omkring dej när du inte mår bra. Tror absolut det kan vara klokt å kolla lactos och gluten allergi. Simon har ju tidigare slitt med lactos intolerans, och din pappa fick stora problemer med lactos intolerans och nött allergi for kort tid sen. Så det ligger nog lite i slekten det där. Ta det lugnt o krya på dej nu. Gör något lugnt och trevligt tillsammans med Johan några dagar, utan för mycket ansvar o stress omkring dej!!
Stor kram! Ellen :-)

Anonym sa...

hade så gärna velat komma, men är sååå trött ikväll! hoppas verkligen du mår bättre snart. ring om det är något. stor kram sarah