torsdag 25 februari 2010

Bokrea och huvudbry

Idag har jag och Oliver varit en sväng på bokrean på stan. Trodde det skulle va massa folk som slet armbågade sig fram och slet åt sig böcker (en aning överdrivet, men ändå...!) men döm om min förvåning när till och med jag kände att jag faktiskt kunde vistas i lokalen och samtidigt hinna titta på böckerna. Det va mycket folk, men inte mer än att jag oxå fick plats. Hittade två böcker till Lisen, Emma på dagis (Lisen älskar Emma-böckerna) och en Byggare Bob-bok, och två till mig, Barack Obamas biografi och en brödbok. Kände mig nöjd med mina förvärv! Oliver skötte sig, som vanligt, exemplariskt och sov hela resan. Efter vår tur bland böckerna gick vi till pappa och åt lunchade med honom och hans fina kollegor. En mysig förmiddag!


Idag är Oliver en liten drak-pojke

Annars är 2/4 vår familj välmående och 2/4 mindre välmående. Oliver och jag mår kalas med en touch av trötthet. Johan och Lisen mår sådär med mycket trötthet för pappan och magkrångel för dottern. Hennes mage ger mig huvudbry... Både igår och idag till middagen fick hon ont i magen, vart väldigt trött och bajsade löst+. På dagen är det inga som helst fel på henne, så jag fattar verkligen inte. Möjliga orsaker kan vara nån allergi, otrivsel/stress eller, mest troligt, nåt konstigt virus som bara visar sig från middag till kvällen. Jaja, vi får se om morgondagen kan ge någon klarhet. Det är iaf väldigt synd om henne när det slår till!

Jaja, på lördag ska vi till Lycksele på Träning för tillväxt - det ser vi fram emot!

Kanske lite fika till slutet på damstafetten! Måste bara tillägga att jag tycker det är fantasiskt med OS. Äntligen nåt vettigt att se på kvällarna!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad söt han vart i dressen! Kul att se den på =)

Noah sa...

Har hört att laktosintolerans går i släkten! Då får man ont i magen!