onsdag 10 februari 2010

Förkylt och tvättmaskin

Livet hos familjen Hägglund är förkylt. Lisen vart förkyld i helgen och hostar ganska mycket. Jag och Johan vaknade i morse och sa båda samtidigt att nu har vi oxå fått ta del av hennes baciller. Båda hade ont i huvudet och denna gången beror det inte på trötthet, utan på förkylning. Kul med lite variation! =) Lisen va hemma från dagis igår och idag gick hon iväg, feberfri och glad och sen ringer dagis ½timme senare och säger att hon har lite feber och att dom anser att hon inte är i skick att gå på utflykt till pulkabacken. Så det va bara för mig och Olli att klä på oss och gå å hämta henne. Jag skulle ju inte påstå att hon är väldigt sjuk, men ändå kanske inte riktigt redo för pulkabacken. Så... nu blir hon väl hemma imorgon oxå gissar jag. Imorgon är ju sista dagen på dagis för veckan, så då är väl lika bra att hon är hemma då med och tar nya tag till nästa vecka. Jag och Olli får det då inte riktigt lika lugnt och skönt som vi brukar, men det kan vi lämna till nästa vecka, bara Lisen blir frisk! Gillar verkligen inte föräldrar som skickar sina barn på dagis trots att dom inte är riktigt friska, bara för att dom inte hinner va hemma med dom. (vet givetvis att det finns många orsaker, men just den orsaken klarar ja inte av). Så nu får ja väl föregå med gott exempel och hålla henne hemma! =)

Idag ska det hemmapysslas. Jag ska koka lingonsylt, göra en jättegod citronsaft och rensa igenom skafferiet. Skulle behöva köra en tvätt oxå. Jag har ju fått en fantastisk gåva av min man, eller egentligen så har vi köpt den, men eftersom det mest är jag som tvättar väljer jag att se det som att Johan har köpt den till mig. En sprillans ny tvättmaskin!!! En sån fantastisk lyx! så bra när vi har fått ett kräkbarn, han gör åt ganska mycket mer kläder än Lisen gjorde som aldrig kräkts! Sen är ju vårt stora dagisbarn oxå ganska bra på att smutsa ner sig! Jag är iaf jätteglad och blir glad ända in i hjärtat varje gång jag får köra igång en tvätt. Men min man har gett mig tydliga regler om att ingen överanvändning får ske. Så när det samlar ihop sig med sängkläder och handdukar och annat stort så blir det till att gå ner till tvättstugan iaf. men det kan ja ta! Men idag tror jag att jag ska lyxa till det med en hemmatvätt! haha! Kolla va fin!


jaja, det va en fin utläggning om min kärlek till vår tvättmaskin. Idag ska Olli till BVC på 6 v-läkarundersökning. Ska bli så roligt att få väga och mäta honom oxå för jag tror minsann han lagt ut lite... No more 56 om jag säger så! (Som tur är kan han ha alla sina 56-byxor fortfarande) Återkommer med resultatet av bvc-besöket.

Måste även delge er en annan ny glädje i mitt liv. I måndags gick vi ner på stan och i glädje låtsades ha pengar (denna månaden är väldigt knapp). Jag köpte mig en ny, fräsch, alldeles egen amningsbh. Jag känner mig som en helt ny människa med nya kompis! Kul va?! =)

Nu till tvättmaskinen! =)

1 kommentar:

Familjen A i glesbygd sa...

Haha, det låter mysigt med tvättmaskin och ny BH. :) Ska man inte bryta ihop av att vara fattig måste man ibland köpa sånt som man egentligen inte har råd med faktiskt.