torsdag 18 februari 2010

trött, tröttare, tröttast!

Här har vi en 7 veckor gammal Oliver som själv har myst in sig i sin kaninsnutte. Han väger nu 5100 g och är 56 cm lång. Utvecklas precis som han ska. Rutinerna börjar så smått komma även på dagen vad gäller sovningen. 1 stund på fm, en långvila på ca 4 tim runt lunch-em, 1 runt middagen och 1 på kvällen. Inatt sov han duktigt till kl 4 och vaknade inte förräns halv 8 sen. Får se vad han bjussar på natten som kommer...


Detta är en soppa som Lisen själv komponerat under tiden jag lagade mat. Den består av uppvispat ägg, krossat äggskal, potatisskal och vatten. Finfin soppa det ni, hon är hemskt duktig!

Annars har vi haft en full dag. Jag och barnen har storhandlat och Lisen tjatade hela tiden: "mamma, mamma, mamma, ja dolis, mamma!" (mamma, mamma, mamma, jag vill ha godis, mamma), "mamma, daj, mamma?"(mamma, va är det, mamma?) tröttsamt, men hem kom vi 800 kr fattigare! =) (UTAN godis!!!) sen har dagen öst på. Idag har vi sett Johan mellan 18.15-18.45. hemskt kul dag... =( bättre lycka en annan dag!

På återseende!

4 kommentarer:

Magdalena sa...

18.15-18.45 Fyyy, sånna dagar klara man sig bra utan! Säger jag som "bara" har ett barn..

Ellen sa...

Va häftigt, duktig unge! Morfar säger att den soppan vil vi nog smaka nästa gång vi kommer.
Ellen :-)

Önnbo sa...

Hejja Olli !!
Syns snart //Kusin vitamin Theo

Familjen A i glesbygd sa...

Oj, Oliver och Majlis är nästan exakt lika stora, bara det att Majlis är 2½ vecka gammal! ;) Jag föder tjockisar, helt enkelt!

Och dylika soppor har vi här hemma nästan varje dag, så ni kan nog se fram emot sådan i några år framöver! ;)