lördag 28 augusti 2010

Höst och Konungsligt besök

Nu är han äntligen hemma, min man! Härligt! Vi firade igår med kvällsfika i sängen och tv på datorn. Har länge längtat efter min sovmorgon, men kvart i 8 väcks jag av ett gallskrik från skötbordet (De bytte bara blöja, inte en av pojkens favvosysselsättningar) och sen kom dom in och berättade att det är så tråkigt när jag sover. Ner åkte mörkläggningen och upp i sängen kom 2 små barn. Ganska mysigt, men jag har kvar min längtan efter en ordentlig sovmorgon...!

De små liven är ganska så förkylda. Lisen va hemma från dagis igår efter att ha däckat i soffan när vi kom från dagisfesten i torsdagskväll. Helt glansig i ögonen och somnade på 2 röda när hon druckit välling. Oliver verkar aldrig bli frisk, han har varit förkyld hela veckan... Nu har även jag åkt dit, Johan är på god väg. Kul kul!

Annars är det riktig höst här uppe. Det har inte regnat så fasligt, men luften! å luften! den är hög, kall och underbar! cirkus 10 grader står termometern på och jag sörjer faktiskt inte. Jag är nu redo för höst. Med det sagt menas det INTE att jag är redo för vinter än, om ni undrar. Men jag är fullt redo för hög kall luft, rutiner, skola, jobb, dagis, tända ljus, röda rönnbär osv. Inga som helst problem med det! =)

På måndag börjar jag plugga igen. Har inte riktigt förstått den här distansgrejen än dock. Trodde det skulle va tider för föreläsningar och seminarium, men det verkar va lite så att jag kan gå in och kolla läget på plattformen lite när jag kan. Kanske är det som är tanken med distans... =) Skönt ska det iaf bli, när jag väl kommer igång. HR-arbete i teori och praktik och Psykosocial arbetsmiljö blir det. Tyvärr inget jag kan tillgodoräkna mig, men det blir ju en slags fördjupning och ett sätt att komma in i tänket igen.

Idag kommer självaste Hans Majestät Konungen och besöker vår stad. Det är invigning av Botniabanan och självklart kommer jag göra allt jag kan för att va där! Ut i trängseln och höstluften bara!!!!!

1 kommentar:

Maria Hallman sa...

Härligt att Johan är hemma igen! Idag möttes vi av en söt flicka på dagis. "Jag heter Lisen" sa hon och gick. Hihi, så gullig!