onsdag 6 april 2011

Ledig vårdag!!


Efter att ha kört hårt 2 1/2 vecka med grupparbete och suttit på skolan från 9-19 i måndags och till 13.30 igår så förtjänade vi en ledig dag! Vet inte när det va senast och såå fantastiskt det är! Idag skiner solen, fåglarna kvittrar, som ni ser är vår snöhög snart borta, vi tog fram utemöblerna och sitter mot solväggen och dricker kaffe. Helt fantastiskt underbart härligt!!! Nu har våren kommit till Umeå! Gångvägarna är hyfsat snöfria, dock kan en del betraktas som grusvägar, men med mycket sopning så ska det väl bli rent. Johan har tjatat hela vintern på att jag måste börja springa igen men jag har satt min start till när gångvägarna är snöfria och det är plusgrader. Och här är vi nu. Nu finns ingen återvändo, jag började i måndags kväll och gjorde mitt andra pass idag. Känns faktiskt över förväntan och det bästa är att jag slipper börja från 0 i år. Har faktiskt cyklat till skolan (tor ca 9 km) så jag har ändå hållit igång grundkondisen. Benen är inte heller helt borta, men med lite träning blir dom ännu bättre! Så nu är jag laddad, nu ska jag bli tränad. Mitt mål i år är 8 km, blir det mer är det bara en bonus! ;) jaja, nog om det.
Nu ska vi njuta av resten av dagen. I eftermiddag kommer Liljeblahds och vi ska äntligen börja slutföra vår tapetsering av vardagsrummet. Vad vore vi/vårt hus utan Liljeblahds?! Inte mkt inte...!
Enjoy!!!

Inga kommentarer: