måndag 11 april 2011

Vår prickis

Idag är Lisen inne på tredje dygnet med vattkoppor. Och hon har det jobbigt. Inatt delade vi på oss, jag låg hos Lisen och hon vaknade en gång i timmen med panikklining. Så då var det bara att badda med kallvatten och försöka lugna. Sen vid 5 när vi just bytt fick hon riktig panik så hon och Johan gick upp. Ni kan tänka att hon varit trött idag. Mycket klia och trött är ingen bra kombination på Lisen. Hon har varit helt förstörd hela dagen, utom när de varit ute och cyklat (vilket innebär 3 timmar idag... ;) ). Jobbigt för alla tyvärr... Men idag har vi köpt Tavegyl, kylbalsam och lite annat och jag tycker (peppar, peppar) att hon lugnat sig. Hoppas vi nåt kulmen så det blir en bättre natt och dag imorgon. Då ska jag va hemma med Lisen så Johan och Oliver kan fortsätta inskolningen på dagis. När hans inskolning är färdig passar det bra att han oxå får prickarna. Faktiskt skönt att inte Oliver oxå har det nu för då hade vi nog brutit ihop allihop...

Aja, nu ska jag snart gå i säng. Man vet ju aldrig vad som väntar inatt...!






3 kommentarer:

Elina och co sa...

Åh stackars lilla älskling! Hoppas du mår bättre snart!

Familjen Hallman sa...

Vi skickar varma hälsningar från Hallmans! Räkna med något smarrigt på onsdag!

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Åh, stackars lilla tjejen!! Kommer ihåg när jag hade det o hur sjuuuukt mkt det kliade överallt!! Ester hälsar också så jättemkt till henne o ser mkt bedrövad ut när hon ser Lisens alla prickar.. :( Hoppas hon snart blir bättre!! många kramar från oss