lördag 14 maj 2011

I mitt hjärta

Här har ni vår fina tjej. Hon är nu i en fas där hon är hemskt känslig, åt alla håll. (Lite PMS-varning faktiskt! ;) ) Hon är 3 1/2 år, vill bestämma allt, har inget tålamod (efter sin ömma moder) och blir det inte på hennes vis bryter hon ihop. Gäller både i hemmet och med kompisar. Hon pratar fortfarande inte rent, kan inte säga tablettask eller clown. MEN hon är bra på så mycket annat! Hon älskar att cykla, hoppa studsmatta, måla, pärla och framför allt mysa. Hon sover gärna utan pyjamaströja för att det blir mycket mysigare! Hon älskar att lära sin lillebror om livet och hon är så fantastiskt kärleksfull och omtänksam. Det är våran Lisen det!








Vår lillprins har tagit en annan väg än storasyters lugna variant. Den här pojken behöver uppfostras och uppfostras igen. Han bryr sig inte mycket om vi säger nej; det blir bara roligare. Han testar oss för fullt, klättrar upp på bordet, slår på lampan, står på ratten till sin Bobbycar och smiter ut så fort ytterdörren är olåst. Han har även skaffat sig en ny hobby vilken går ut på att stoppa diverse saker i toan. Det som ligger närmast, en toarulle, dockan eller snutten. Dock är han ärlig för han kommer alltid och säger: Oj, mamma/pappa! efteråt. MEN han är den gladaste pojk jag mött. Han lyser av glädje, beundran och bus. Han kan säga bil och traktor, når att öppna dörrar älskar att gunga sin gungstol och gungorna ute i lekparken. Studsmatta och grannarnas rutschkana är oxå ett populärt tillhåll. Vår älskade lillprins!









Det finns inga som kan fresta mitt tålamod som dessa, men det finns inte heller några jag älskar mer än dessa ungar. Dom är mina och jag blir rörd till tårar när jag i kvällslugnet ser Guds storhet i mina barn. Det kan inte vara en slump, dom är för perfekta för det!


2 kommentarer:

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Åh, vilka underbara barn ni har! Fantastiska!! Kram till er alla från oss alla :)

Anonym sa...

Ljuvliga Hanna, du skriver så hjärtat både skrattar och gråter! Tack... Kramar i mängd från en synnerligen höggravid tvåbarnsmor.