måndag 16 maj 2011

Projekt budgetrenovering av lekrum

Idag fick jag ett ryck och började ett nytt projekt. Johan inspirerade mig och jag satte igång direkt. Igår köpte vi ett skrivbord för att barnen skulle få en riktig plats att pyssla på så i förmiddags tog vi på oss regnkläder och cyklade på en fixarrunda. Vaxduk till skrivbordet och sen va min tanke att fortsätta med vaxduk hela väggen upp. Men då kläckte Johan iden att måla eller tapetsera är ett bättre alternativ, när det bara är så lite. Sen spann vi vidare på den idéen och det hela slutade med att vi bestämde oss att köpa billig Rustafärg till pysselhörnan och sen använda vår "Stockholmsvita" färg sen hallrenoveringen till resten och måla direkt på den härliga strukturtapeten. Anledningen till att vi budgetar är helt enkelt att vi inte har pengar att renovera 'på riktigt' nu, men på det här sättet slipper vi grundjobba och händer det ändå nåt. Ska göra om lekrummet vid ett senare tillfälle så då gör det inget om det inte är grundjobbat eller dyrfärg. Så idag skolkade jag föreläsningen och målade istället. Har målat ett andra varv nu ikväll så nu är den brisblåa pysselhörnan färdigmålad. Imorgon målad förhoppningsvis resten av rummet "Stockholmsvit". Sen ska skrivbordet på plats med en orange vaxduk med vits prickar på plats och en hylla ska sättas över skrivbordet. På någon vägg ska även tavellister upp med ramar med barnens teckningar i. Mina snodda kaninfigurer ska upp på väggen bredvid den blåa.









Jag gillar budgetrenoveringar ibland. Snabb och billig förändring! ;)


Inga kommentarer: