onsdag 13 februari 2008

Lisens första skoterutflykt

I måndags var vi i Strycksele. Det var jättefint väder och några minusgrader; det perfekta skotervädret! Så vi packade xlt:n, bäddade ner Lisen och for iväg tillsammans med våra vänner fam Andersson. Fäträsket var vårt mål. Lisen och Jonna åkte i skoterpulkan med Linda och där sov de sedan mest tiden av utflykten. Det var otroligt härligt, satt runt elden och åt och åt och åt.. haha det är det bästa när man är ute! särskilt kaffet, det smakar extra bra! Johan och David åkte iväg och körde lite skoter själva, men det hela slutade med att David kraschade i diket och flög över skotern och stukade handen. ajajaj, men det var ganska roligt ändå. Bjuder på lite bilder


Vi har börjat misstänka att Lisen inte blir mätt när hon äter. Pratade därför med bvc så vi fick gå dit och väga henne. 5200 g, 60 cm lång. Hon håller sin kurva, men den är lite låg och hon blir ofta arg när hon äter och vägrar ta om. Troligen för att det är slut... Så nu får vi komplettera det hela med lite smakskig ersättning. Vi vill ju inte att hon ska gå hungrig inte...!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vad mysigt med scooterutflykt, jag vill oxå!! Lisen såg nöjd ut där nerkrupen i alla kläder!! Hoppas att det ordnar sig så att hon ska bli sig mätt i magen!! När är det hon får börja äta riktig mat??
kram å puss

Anonym sa...

Tack själv..haha!!
Vilken härlig utflykt ni var på!! Ser ju helt underbart ut!! De där är äkta vinter de, inte som här där det bara är slask hela tiden..suck!
Ja, jag kan tänka mig att jag kommer få tiden att rulla på rätt bra, =) Speciellt innan alla rutiner kommit in ordentligt!
Frog Pod!! Haha den var cool..ska berätta för honom att du drömde om den..=) Smart grej när alla leksakerna försvinner juh!!

Pussa Lisen!!
Många kramar till er alla!

EMW sa...

Härliga bilder! Blir ju riktigt avis på Lisen, ser grymt skönt ut att ligga där och inta livet mjukt nerbäddad :) Kramar! /Mickan

Anonym sa...

Kollade nyss på One tree hill..snacka om att man längtar liiiite till nästa vecka nu då....men va händer!?!?

Elina och co sa...

Nu har du gjort något som inte jag har gjort Lisen, åkt skoter! Jag blir lite avundsjuk, det blir jag... Hoppas att vi snart kan åka tillsammans du och jag! Och du, det där med ersättning är prima liv! KRAM Milly