torsdag 17 april 2008

Gävle och Åmål

Nu var det allt bra längesen... men så blir det ibland. Vi har haft fullt upp med allt möjligt. Bebis, jobb, resor, sjukdom osv.
Just nu är jag och Lisen i Åmål hos mamma och Tryggve. Idag har vi strålande sol, 21 grader varmt och jättehärligt. Har just suttit ute och läst i 2 timmar. Vi kom hit i söndagskväll och jag startade veckan med en maginfluensa. Inte alls speciellt kul, minns inte när jag hade det sist. Kanske på högstadiet..? Men nu tycks sjukdomen ha försvunnit och idag känner jag mig mkt bättre, fortfarande trött dock... Nu ska vi alltså hinna med det vi tänkt göra på en vecka, på 3 dagar. =) Som tur är hade vi inte direkt fullt schema. Imorgon ska vi göra det stora besöket på Bloms och även en vända till mormor och morfar. Det ska bli jättekul! På lördag är det visst marknad här, en riktig klassiker som jag inte upplevt sen jag bodde hemma. och på söndag bär det norröver igen. Skönt att komma hem ändå! Har hört att våren även nått nordligare breddgrader.
I helgen som gick var vi i Gävle hos Simon, Sofie och bebben. Fredagen började med att Lisen vaknade 02.00 med 39 graders feber. Bara sådär.. från ingenstans! Jättekonstigt, och jobbigt för oss alla. Trodde att hon fått 3dagarsfeber, men det hela visade sig vara nåt konstigt annat... Vi besämde oss för att åka ner iaf och på lördagen hade hon bara 37 i temp. Så ja vet inte alls vad det var, men nu är hon frisk iaf! Vi hade en jättebra helg med ikeashopping, god mat och mys. Sofie tog Lisen på morgonen så vi fick sova båda lördag och söndagmorgon, lyxigt!!! Pappa och Ellen var oxå där och hälsade på. Vi tänkte det var kul att ses allihop och Gävle ligger ju ypperligt bra på halva vägen var. Dom kom på lördag kväll lagom till en familjemiddag som även inkluderade Sofies mamma och hennes Mats. En jättemysig kväll! Lisen fick en Bobbycar av morfar! Undra vem som tyckte den var roligast... =) (hoppas jag kan bjuda på en bild på detta senare) Sen åkte pappa och Ellen till hotellet och sov och återkom på söndagförmiddag. Dom missade Sofies "american pancakes" som inte gick av för hackor...=) Sen promenerade vi ner till stan i regnet och gick i affärer och stadsturen slutade på en kinarestaurang där vi vart bjudna på mat. TACK! Jag och Lisen åkte med pappa och Ellen ner till Åmål på söndag kväll. Vi stannade för ett besök i Laxå hos farmor och farfar och annan släkt. Sen for vi vidare ner till Åmål.

Min älskade man är nu alldeles ensam hemma. Som tur är har hans lillebror Emil delat säng med honom under 2 nätter. mysigt va?! =) Han har väldigt snälla vänner som tar hand om honom. Tack kära vänner!

Det kommer en liten bilduppdatering snart... kanske efter resans slut. Lisen har gjort många förstagången grejer redan minsann... Det är många dagar kvar! =) vänta och se.... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då vill ja gbara påpeka att jag också tog hand om Lisen på morgonen! Det var inte bara Sofie! Vem fick till exempel gå upp och firra nappflaskan?!?!?!? Jo det var JAG! Så nu var det sagt!

Anonym sa...

Haha, ookej då, jag måste väl intyga då att Simon faktiskt Gick upp och hämtade nappflaskan på söndagmorgonen! Men lördagen kan ja inte påstå att han gjorde många knop..snarkade! ;0) Men snart blir de andra bullar..haha!
Tack, jag blev rätt nöjd med håret själv också, för en gångs skull..skönt att få bort allt slitet!!
Jobbigt att du åkte på maginfluensa, så typiskt att de ska bli när du är borta också, fast de kanske va bra samtidigt, då hade du nån som kunde ta hand om Lisen! Tack för en underbar helg! Vi saknar er och älskar er också!! Hoppas vi kan "klämma in" en till träff snart..=) Pussar o Kramar