onsdag 2 april 2008

Vår i luften och Lisens ½årdag

Har just kommit in från en härlig långpromenad. Det var ganska dimmigt och lite kallt, men väldigt fräscht! Det känns i luften att det är nåt nytt på gång. Jag älskar början av varje årstid. Det känns så tydligt att det är nåt nytt som ska hända, skapelsen ska ändra utseende. Sen är jag ju av den sorten att jag tycker bäst om något just i skapelse- och ganska-i-börjanfasen. Tröttnar alltid mitt i. Jag är hemskt less på vintern nu och allt vad den innebär av kyla, snö, mörker, kläder och diverse vinteraktiviteter. Tänk nu när våren är på väg; grönt, blommor, ljust, varmt... osv. Då är livet lite extra fantastiskt!
För att återgå till vårt fantastiska liv här i familjen Hägglund så är det på uppgång. Vi har alla tre drabbats av en förkylning, men nu är det bara Johan som håller på att hämta sig från den. I måndags sa han t.o.m. att hade det vart tisdag hade kan kanske stannat hemma!!! Då är han riktigt sjuk! Han har inte vart hemma från jobbet på 2½år! å knappt innan det heller. Galet!
Idag fyller Lisen ½år! HURRA för Lisen!
Hon äter nu som ½åring köttpuré blandat med rotmos och en grönsak varje lunch. Gröt med katinplommonpuré till middag och välling till kvällen. Efterrätter, bestående av banan eller päron, är alltid en välkommen överraskning. På morgonen håller vi på att "avtroducera" ( =) ) mammamat och ersättning för att introducera välling även där. Vi är mitt uppe i en ny fas där vi ska försöka få till rutiner. Jag älskar rutiner! Hon vilar bara 2 ggr/dag vilket funkar mycket bra. Det svåra är processen att få henne att bara äta 4 mål om dagen istället för 5. Det är lite trixigt, men men.. allt har sin tid! Vi känner ingen brådska, utan blir det fel idag testar vi nåt nytt imorgon. Men tips tas tacksamt emot!
I morse vaknade hon vid 6-tiden och då tog jag henne till oss och la henne bredvid mig, bara för att testa om hon kunde somna om utan att få mat (vilket aldrig funkat innan). Tror ni inte hon somnade! Jojomänsan, sov ända till 7! Och mysigt hade vi vill jag lova!

Ja, det är nog vårt liv just nu. Snart kommer min underbara vän Petra och så ska vi äta lunch ihop. Tror det får bli spagetti och köttfärssås dagen till ära! =)

Guds frid önskar jag er denna nya skapelsedag

1 kommentar:

EMW sa...

Grattis Lisen till ditt halva år på denna jord! Håller med dig Hanna, nya årstider ger energi och inspiration - nu vill vi ha mycket sol!! Kramar från ett regnigt Uddevalla