torsdag 2 april 2009

Förändringar tar tid

Kära vänner, nu va det ett tag sen... Livet flyter på i en rasande fart och det var längesen jag kände att tiden att blogga fanns. Plugg, jobb och familj tar min tid, men det är ju egentligen själva tanken.. =) Nu är jag iaf här, några timmar egentid står på schemat. Lisen sover och Johan är på kyrkan så nu är det bara att passa på att njuta av kvällen!

För att på nåt sätt uppdatera er på vad som hänt den sista tiden så börjar vi med min telefon. Har haft min fina enkla nokia i 2 år, den har funkat utan några som helst problem, men så en dag förra veckan hittade jag den i ett litet vattenbad på diskbänken. Vet inte vem som låg bakom det, men död var den. Som tur var hade jag några dagar tidigare beställt en sprillans ny mobil som lämpligt nog kom 2 dagar efter badet.

Problemet var ju att jag tappat alla mina kontakter, Johan har ju många, men inte alla... Så när vi sitter där och fipplar med kontakerna tänker jag att jag sannerligen ska prova att lägga den på elementet (har ju hört att det ska funka, men aldrig trott på det) och sannerligen kommer den igång efter en liten stund i värmen! Så jag kan få tillbaka mina gamla kontakter igen, HURRA! Sen är det ju svårt det här med nya telefoner av annat märke... Det tar så långt tid för mig att lära mig den och jag trycker fel och ringer upp lite olika personer av misstag, men men, det bjuder jag på... =) är inte så teknisk direkt, den biten står min man för!
En till förändring som skedde samtidigt var att vårt bredband- och telefonabonnemang äntligen gick ut så nu skickar vi tillbaka adsl-modemet till bbb och pluggar lätt in en sladd i väggen istället, mycket billigare och enklare. Hoppas att detta ska hålla bättre än det andra... Med i försvinnande var även vår hemtelefon. Så om ni försökt nå oss på den så kan jag meddela att den inte länge existerar. Vi har inte tagit nåt nytt abonnemang och vi funderar seriöst på att strunta i den. De enda som ringer på den är mamma, elsa och alla telefonförsäljare och mamma och elsa kan ju lätt ringa på våra mobiler och telefonförsäljarna klarar vi oss utan. Vi överväger, men om vi bestämmer att ta den i bruk igen meddelar jag er och då gäller samma nummer som tidigare.

Nu till våren. Den är på ingång även i norrland. det har varit +grader hela veckan och snön börjar få ge med sig, dock ligger mycket kvar, men gångbanorna börjar komma fram under snö, is och tö.

(Från en väns blogg)

Igår hade vi jättehärligt väder så jag tog mig i kragen och ringde en vän så vi tog en långprommis på 1½timme istället för att plugga... det kan man göra nån annan gång..! =)
Appråpå plugg har jag fått sålt min första kurslitteraturbok på kurslitteratur.se. Giddens va det som skickades till Eskilstuna och jag gjorde en bra affär där jag fick 50 kr mer än jag själv betalade när jag köpte den begagnat. Det finns allt en liten affärskvinna i mig ändå. Nu gäller det bara att jag klarar tentorna så att jag inte behöver den igen... =)

Då till Lisen. Hon är så duktig och lär sig mer och mer för varje dag. Igår när vi gick hem från dagis slängde hon sig på backen, mitt i leran och plaskade av glatta livet. Hon är så härlig! Tur att hon har galonoverall så det var bara att sploa av den i badkaret. Smidigt!

Ikväll har hon för första gången börjat klä av och på dockan. Det roligaste var när hon klätt av dockan hennes dräkt går hon raka vägen in på toaletten där tvättkorgen ligger och jag tänker att hon säkerligen lägger den där, men döm om min förvåning när jag hör toalettlocket smälla igen. Hon har lagt dockans lilla dräkt i toan! Hon gick bestämt därifrån och skulle börja klä på dockan andra kläder. som att det inte va någ konstigt alls..! =) Vi har fått tillbaka Lisens minstingkläder från Julian så bland dom hittade vi en liten body som nästan passade dockan så nu har hon på sig den och Lisens sockar. Vi hittade även Lisens gamla påspyjamas, strl 62. Var bara tvungen att prova den och den passar ju perfekt som nattlinne. Trekvartsärm och lite tight över magen, men annars kalasbra! Så den ville hon ha nu när hon skulle sova och jag kunde inte säga emot. Så gulligt! Min 1½åring har strl 62 på sitt nattlinne.= ) Till alla nyblivna föräldrar, köp påspyjamaser! dom kan användas lläääännnnggeee!!!

Idag för 6 år sen blev jag och Johan ihop. Tänk ändå va tiden går...! Grattis till oss! Kärleken håller i sig, ser fram emot resten av våra liv! Älskar dig, älskling!

Nä, detta va en uppdatering som heter duga. Nu ska jag ta min dator och sätta mig i soffan och se en ungdomlig serie... =)
kram på er!

Inga kommentarer: