måndag 6 april 2009

Nostalgi

Igårkväll satt jag och läste vår blogg från 2007 när Lisen föddes. Så mysigt! Hon va verkligen ett snällt barn. Från då hon va 4 veckor åt hon en gång på natten, kl 4, sen sov hon som en stock både innan och efter. Vi har egentligen inte så mycket å klaga på Hon har inte varit nåt spybarn heller, hon spydde nån gång på BB och sen när hon va typ ½år och åkte bil till Strycksele. Sen har det inte kommit nåt mer, förstår ni att jag fasar för när hon får magsjuka... Lisen har däremot inte alltid ätit så bra, hon hade en period när hon va ca 3-4 mån då hon inte fick tillräckligt med mat, utan hennes kurva planade ut ordentligt och gick nästan neråt. Då la vi till lite ersättning och då sköt hon i höjden! =) Hon har alltid älskat välling, det funkar i princip nästan jämt. Hoppas att det håller i länge till för hon är dålig på att äta vanlig mat, från och till iaf. Ett annat "problem" var att hon sov så mkt på dagarna så ppå eftermiddagen brukade jag väcka henne för att hon skulle äta, eller för att jag hade tråkigt... =) Inledde projekt "väck inte det barn som sover" bara för att se hur länge hon kunde sova och för att hon troligen behövde soa. Minns inte riktigt hur det gick, men jag har inte väckt henne sen dess, några undantag finns ju alltid... =)
Nä nu får ni se lite bilder på vår lilla bebeis från 2007.



1 kommentar:

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Åh, vad underbart! Fantastiskt vilket litet underverk! :) Ni blir inte lite sugna på ett småsyskon eller?! hihi. Hörde av din mor att ni skulle vara i Åmål en del i sommar. Vi får se till att matcha vår vistelse där så vi får ses!!! kramkram