lördag 29 augusti 2009

Finbesök!

Nu är det helg igen! Denna veckan vill jag nog säga att jag inte märker nån vidare skillnad på vardag och helg. Jag har varit hemma hela veckan, Lisen har varit hemma sen i torsdags pga planeringsdagar på dagis, Johan jobbar hela helgen...

Igår fick vi äran att få besök av våra kära Önnbos från Strycksele. De är i stan och letar bilar och vi lyckades övertala dom att sova över, hehe! Så igårkväll när barnen somnat blev det glass, ostkaka (för Elin och Johan), div tillbehör, godis och film, the International. Mysigt värre, men om jag ska vara riktigt ärlig med er så kunde jag inte hänga med i filmen. Vilka va goda, vilka va onda, vilken affär va bra eller dålig... jaja, jag är inte känd för att förstå filmer där det händer mkt.. så tyvärr vet jag inte om jag ska rekommendera den till er =) kanske ni får testa och se själva! Här får ni en bild från avslutningen av kvällen... mysigt värre =)


Just nu är jag barnis till en sovande Märta, föräldrarna kollar bilar en sista sväng och Johan är ute i regnet med Lisen. Tanken va att Önnbos skulle åka hem runt lunch för Simon jobbar, men jag undrar om jag inte lyckats övertala Elin och Märta att stanna i stan med mig och Lisen eftersom vi båda är utan män. Tror nästan det! =)


Idag är det Umeälvsloppet som Johan tänkt springa, men tyvärr känner han sig förkyld och så regnar det och snålblåser så jag undrar om han inte börjat tänka över sitt springande ändå... Vet att han isf är VÄLDIGT besviken! Vi får väl se... i eftermiddag åker han iaf iväg med sitt ungdomsråd i kyrkan för en uppstartsweekend i Tavelsjö. De ska umgås och peppa varandra och kommer hem imorgon. Blir nog troligen hemskt trevligt!

För mig går det upp och ner. Det har varit väldigt skönt att vara hemma, men ack så tråkigt! Det va ju lämpligt att det sammanföll med att Lisen inte kunde vara på dagis, men det är ju en liten utmaning att ha henne hemma när jag själv inte är så aktiv... Vi har iaf hälsat på och sagt ett tillfälligt hejdå på jobbet och igår va vi hos Sundholms med våra dåliga humör och degade med trolldeg. Johan har fått ta över när han kommit hem så jag fått vila lite iaf. Men det blir nog ändå lugnare och lugnare i magen tycker jag. Kan ju fortfarande inte ge mig på några större utflykter eller städprojekt, vilket är väldigt frustrerande, men jag tycker inte att det blir lika illa då jag väl ansträngt mig. Får väl se hur det går nu när Johan ska va borta... inte speciellt sugen, men...

Nä, nu måste jag gå å kolla till Märtis.


Vi hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

kom hit när du vill! sarah o farre