fredag 23 juli 2010

Ensam hemma

Idag for Johan och barnen till Strycksele. Lisen har längtat och tjatat om att få åka till farmor och hoppa studsmatta och nu när jag ändå jobbar så tar dom en liten tur under helgen. Detta är första gången jag är utan Oliver och det känns lite i hjärtat, men det är så hemskt skönt att va själv! Amningen har ju dragits ner på och jag har ammat bara på morgonen och kväll, men nu blir det ju inget mer av den varan eftersom pojken inte är hemma. Tack och lov att det finns pump... =) Trots att det är lite vemodigt att vara utan min finaste familj så är det väldigt bra, väldigt hälsosamt. Jag känner mig fri; fri att göra vad jag vill när jag vill. Efter jobbet gick jag en sväng på stan, barnen fick lite kläder och tvättstugan en blöjhink. Sen for jag hemåt och cyklade in på Godishuset och Boom. Jag älskar Boom!!! Här fick tvättstugan en finfin tvättmedelshink. När jag kom hem laddade jag telefonen med ny musik och drog på mig springkläderna och for iväg cirkus 6 km. Skönt!! Efter duschen har jag landat i soffan med mitt alldeles egna godis! =) Inatt ska jag (förhoppningsvis) få sova hela natten OCH ha sovmorgon imorgonbitti. Inte en natt och morgon för tidigt! Jobbar imorgon eftermiddag så fram till lunch ska jag nog städa och grejsa här hemma. Det finns en hel del att göra, men jag ÄLSKAR vårat lilla hus. Trivs så fantastiskt bra här! Familjen kommer tillbaka på söndag så det blir lite lagom länge. Det finns inge bättre än när dom kommer hem och Lisen springer rakt i armarna på mig! Idag när jag pratade med henne i telefonen sa hon att hon ville vara hemma hos mig och: Mamma, du älskar mig, visst!? Underbara 3-åring, jag älskar dig mer än du kan ana!

Nä, nu ska jag titta igenom nya hm-katalogen och Aktiv träning och njuta av min ensamhet!

Inga kommentarer: