tisdag 8 februari 2011

Föreläsning kvantitativ metod

Sitter just nu på en seg, torr föreläsning i kvantitativ metod. Tyvärr är det ju ack så viktigt att kunna inför kommande uppsatser och rapporter, men hu så torrt!
Annars h
Är plugget otroligt intressant. Vi har hittills läst rekryterkning, rehabilitering och håller nu på med arbetsmiljö samtidigt som metoden. Ganska mkt läsning och rollspel/seminarium aom kräver engagemang.
Vi ska även göra ett företagsbesök och undersöka hur de arbetar med nåt av ämnena. Intressant!
Sen har jag börjat mitt sökande efter praktikplats. Inte det lättaste, men jag hoppas jag får tag i nån intressant plats där jag verkligen kan lära mig om HR-arbetet!

Annars rullar livet på för oss. Vi är, peppar peppar, hyfsat friska. Barnen sover helt ok, Lisen älskar sin nya säng! Hon går gärna upp till sin säng och vilar en stund efter dagis med iPaden och Lotta. :)

Renoveringen är i full gång, trappen är vit, spjälorna är uppe och vi har börjat kolla på matta till stegen, blir dock lite dyrt... Vi har även kollat tapeter till v-rummet, en fondtapet i svartgrön, silver och lila och resten i vitt med silver, billiga, som dessutom va 30%rabatt på. Det blir iaf billigare än vi tänkt. Ska bestämma oss i veckan.

Nä, ha kul vänner! Nu ska ja ge min kompis mattips! :)

Inga kommentarer: