lördag 5 februari 2011

Lisens nya säng

Nu har vi "investerat" i en ny säng till storflickan. Hon bonkade i sin gamla säng flera gånger per natt och även för att vi ska kunna lägga oss där med henne när hon kommer på natten (blir lite trångt med båda barnen i storsängen och så väcker dom varandra) så nu va det alltså dags att byta upp sig. En 90 cm bred, begagnad hemgjord skapelse med ny madrass blev det, totalt 650 kr (varav madrassen stod för 2/3). Eftersom sängen är så mycket större har barnen fått byta plats på sina sängar och jag har även kommit mig för att sätta upp Lisens lampa och lite tavlor. Stortyget ska flyttas till andra väggen och till hennes säng ska jag sy lite fina kuddöverdrag, ett överkast och mysa till det lite. Kommer nog bli bra till slut! ;)

2 kommentarer:

Hallmans sa...

Jättefint!!!!

LILLA FAMILJEN SKOOG sa...

Vilken stor tjej!! Du får hälsa henne att hennes nya säng ser mkt skön o fin ut!! :) Och vad pysslig du är Hanna!! Du får smitta av dig lite på mig, jag som fick en symaskin i julklapp o allt... Har ännu ej sytt något... Hur syr du kuddöverdrag?? Kram