onsdag 16 februari 2011

Mina damer och herrar...

Denna unga dam tog igår ett moget, väl övervägt beslut. Hon bestämde sig att sluta med napparna. Själv trodde jag aldrig att detta skulle hända att hon frivilligt gav upp dom, utan jag trodde vi skulle behöva ta dom ifrån henne. De är/var hennes käraste ägodel tillsammans med snutten. Men det hände! Igår hade hon även deklarerat på dagis att hon slutat med napparna. När hon kom hem påminde hon oss och när Olivia skulle lägga henne sa hon att hon slutat med napparna, "ge mig ett gosedjur istället". Hon somnade direkt tillsammans med snutten och Scott och sov hela natten utan att fråga efter nappen.


Jag är så stolt att jag nästan blir tårögd! =) Imorse fick vi väcka henne kl 8 och då va hon jätteglad. "Jag har sovit hela natten utan nappen, mamma!" Då bestämde vi att vi sannerligen skulle fira detta. Sagt och gjort, på dagis bjöd hon Vanessa (som oxå slutat med napparna för nån vecka sen) på kalaset och efter dagis var det dags.


Gjorde om en Sverigekaka från gårdagens kalas för Olivia till en sluta-med-nappen-tårta till våra finaste tjejer. Klart lyckat!

Hon har inte velat ha/frågat efter nappen alls idag och somnade med snutten som täcke och Scott och mumin på varsin sida, så jag tror sannerligen att hon är klar med den!

HEJA och HURRA för Lisen!!!
Jag är stolt!

5 kommentarer:

Isabel sa...

Åh vilken duktig tjej! Tårtan ser jättegod ut! Jag vill oxå ha! :P

Therese sa...

Så skönt då dom fattar beslut själva :) Fast dom blir ju så stora när dom börjar med sånt...små bebisarna ;P

Pappa/Morfar sa...

Stolta över tjejen vi också. Moget övervägda beslut bådar gott för framtiden. Kul också att Scott är ett av hennes käraste gosedjur.

Familjen Hallman sa...

Hejja Lisen!!! Så duktig hon är!!

Emil sa...

vill äta upp den där!