måndag 21 februari 2011

Min man och jag

Jag har en fantastisk man. Vi är så olika ibland och han lär mig så mycket. Tålamod en av dom grejerna. Igårkväll när vi gått i säng ställde jag en fråga (minns inte vad, men..) som jag förväntade mig ett svar på direkt. Inte alls någon fråga man behövde ge speciellt mycket betänketid. Men innan han svarar läser han färdigt sista meningen, stänger locket till Ipaden, vänder sig i lugn och ro och lägger den på sängbordet för att sedan lägga sig på rygg och fundera någon sekund. Sen kommer svaret. Och under denna långa tid (!) hinner jag bli smått galen för att han inte svarar, men skrattar samtidigt lite åt situationen och hur olika vi faktiskt är. Han svarade så fort han kunde.


Att han dessutom är expert på att göra ritningar, fundera, göra om, fundera, rita igen, fundera osv gör honom ännu mer fantastisk. Här har ni ett smakprov på hans ritning på trappen när han skulle snickra stolpar.


Han är inte så snabbtänkt min man, men han är hemskt bra ändå. O så mycket jag har att lära mig av honom!

1 kommentar:

Mamma sa...

Var rädd om honom