onsdag 12 september 2007

En liten uppdatering

Denna bloggs syfte är att för alla våra nära och kära som bor långt bort (även ni som är nära) ska kunna få en liten inblick i vårt fantastiska liv. Det som, om några veckor förändras drastiskt, till att vi två blir tre!

Här kommer en liten fotouppdatering av våra sista nio månader. Nu är det allt från 2-6 veckor kvar tills vårt lilla mirakel kommer ut.





Bebis själv vill gärna visa upp sig här med en enkel bild. Den togs för ungefär 20 veckor sedan, men bilden känns ändå relevant! =)


Vi hoppas uppdateringen har gett en liten inblick i vad som komma skall.

Jag är hemma nu, går på havandeskapspenning så förberedelserna är i full gång. Det sys täcken och påslakan; det tvättas och städas och bakas... Allt för att bebis ska få ett så fridfullt välkomnande som möjligt!
Om en timme ska vi till mvc på en koll. Mest för att lyssna på hjärtat och att den lille krabaten ligger i rätt läge. Hjärtljuden har aldrig varit något att snacka om, bebis brås nog på sin pappa... Jämna, stabila, hårda slag! Vi var in på förlossningen för ungefär en veckan sedan och vände den lille stackarn. Så nu hoppas vi att den håller sig kvar!

På återseende!
/Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Roligt att ni också vill dela med er lite! Ni hamnar direkt i min "space-katalog" under favoriter. Hoppas lillen/an ligger som sig bör. Ni finns med i våra böner(Elina håller mig uppdaterad).

Själv har jag gått halvvägs och har precis börjat känna den lille ordentligt på kvällarna när jag går och lägger mig.

Lycka till nu med förberedelserna, förlossning och allt annat som står på agendan!

Många kramar Charlotte med familj i England

Anonym sa...

Hej Hanna och Johan!


Vilken fantastisk glädjande nyhet (nja, kanske ingen nyhet eftersom den lille är rätt stor nu :) ) Är så glad för er skull!!

Kom precis hem från skolan (jo, skolan är fortfarande mitt liv!!! INTE!!) och känner mig allmänt super trött o förkyld :( Men så plingar det till i mailboxen,...och titta där finns en länk till detta mysiga kryp in. (o, jag lovar ni är inte sist med att starta en blogg. Jag har ju inte ens gjort någon alls)Blev så glad att jag känner mig nästan frisk nu ;) Nästan iaf...

Nog förstod man att denna nyhet skulle komma någon gång. Men man blir alltid lika överraskad varje gång en kompis berättar nyheten. Jag skickar mina varmaste lyckönskningar... Ser mycket framemot att få se er skapelse :)

Ja, vad händer i mitt liv? Inga barn är iaf på gång (..däremot faster har brorsan sett till att jag ska bli till våren)...har ju inte gift mig ännu så man får ta en sak i taget. Ja, ni läste rätt att jag går skolan fortfarande. Men det är inte så seriöst :) Bara lite strökurser samtidigt som jag söker jobb. Annars tror jag inte det händer så mycket... Jag har ju min Andreas :)

Oj, detta blev värsta långa inlägget (sorry) Skulle egentligen snabbt skriva en liten kommentar men det blev visst lite längre :)


Ha det riktigt bra. Tänker på er!


Kram Lisa ;)

EMW sa...

Heeeej! Så roligt att ni skaffat blogg, kul att följa med. Vad vacker du är Hanna! Blir lite avis :) Mycket här i början som tar det mesta av energin, vi letar ju församling, träffar lite nytt folk, kommer in på de nya jobben osv... Uppdatera denna sida SNART igen så vi får se fler bilder. Vi som aldrig varit gravida har ju lite wvårt att förstå sånt här...:) ?? Fantastiskt!! Stor kram! /Mickan

Anonym sa...

Hej på er!!

Va trevligt att ni också har skaffat er en blogg nu, bättre sent än aldrig heter de juh..=) Ska bli kul att få hänga med litegrann och veta vad som händer...Simon är ju inte direkt den som berättar en massa i första taget..haha!! Hoppas allt går fin fint nu och att den lille håller sig still och inte vrider och vänder sig för mycket!!

Kommer följa eran blogg med spänning (ligger redan under favoriter=)

Ha det bra och lycka till när Dagen kommer!!
Många kramar till er Tre!!