tisdag 25 september 2007

Höst, höst, höst

Nu är hösten här på riktigt. I princip alla björkar är gula och löven har börjat flyga runt i luften. Det blåser hemskt mkt, men det är Umeå på hösten. Vackert, det är vår store Guds skapelse! Kan man se Gud tydligare än i naturen; gräset, träden, blommorna... Tänk att vi har fyra årstider med olika utseende, men alla är lika vackra. Gud finns med överallt! Tänk att få ha denne store Skapare i mitt hjärta, helt fantastiskt! Tänk att Han ser till mig och mitt bästa, alltid finns vid min sida vad jag än gör. Känns så skönt att veta nu när vi står inför en förlossning. Tänk vilket mirakel att få föda en av Guds älskade ögonsten och vårda och älska denna lilla skapelse. Tänk vilken nåd och kärlek! Än fast jag ligger i smärtor som är fruktansvärda så finns Gud vid min sida. Nåd, allt är bara nåd och kärlek!

Helgen har varit ganska fylld av förvärkar och därför mycket vila. Det sköna är att det inte har varit konstant, utan jag har kunnat göra saker några timmar av dagen! I söndags var vi i kyrkan och fick den stora äran att va med Milly Sundholm. Så mysigt så! Igår besökte vi även hennes föräldrar och mös med äppelpaj och glass!

Igår var vi på ultraljud än en gång och kollade till vår bebbe. Fostervattensmängden var bättre än sist och urinblåsan oxå. Vi har fått träffa en helt fantastisk läkare där som verkligen bryr sig och intresserar sig. Hon kollade även upp om förvärkarna haft nån effekt och det har de! HURRA! Varje centimeter är ju skönt att ha gjort innan the big day. Vi fick dock en tid för återbesök på fredag och även på måndag om det inte kommit nåt barn innan dess... Läkaren sa oxå att hon kommer att sätta ett stoppdatum i slutet på nästa vecka om det inte hänt nåt innan dess eftersom hon inte ville att jag skulle gå över pga vattnet och blåsan. Skönt att slippa de sista 2 veckorna iaf, men det vore skönt om det ville sätta igång på riktigt snart. Längtar...

Idag tänker jag bara ta det lugnt. Har sovit sisådär och mår därefter. Men jag ska försöka ta mig iväg på kalas till Verran som fyller 27 år idag! GRATTIS!

10 kommentarer:

Magdalena sa...

FInaste Hanna o Johan....
Tänker på er så mycket och väntar med stor spänning tills den lille/lilla kommer ut till er!
Du skriver så gott Hanna, behövde ganska precis lägligt höra/läsa det du skrev om Gud...Tack!

Kramar från oss/mig som just återgått till vardagen efter en löjligt slapp helg.
// Magda.

Anonym sa...

Kära Hanna o Johan.
Det är första gången jag är inne på "hagglundsfantastiskaliv", och skriver en svensk/norsk hälsning:

När jag läser så tenker jag: oh,- hvilken tur den här bebisen har med sina föreldrar.En jättefin o trävlig blog (inte ytlig som så många andra)som visar att ni har mycket att erbjuda en ny liten människa.
Jag vet heller inte nåt annat man ser Gud tydligare i än naturen, og kjenner det starkt varenda gång jag går i skogen i Berga, i fjällen i Norge eller i lugnet på verandan hvor endast vind och fåglar hörs. Då känner jag Guds närhet och allt jag har å tacka för. Men när bebisen kommer tror jag ni vil se Gud ennu tydligare. Hasse o jag väntar i stor spänning.
Kram från Ellen i Norge.

Anonym sa...

Underbara ni! Vi ar med varje steg! Kanns sa lyxigt att bli uppdaterad sahar... Tusen kramar till er! hilda & simon

Anonym sa...

Mycket fin läsning, Ni skriver så gött hoppas att klumpen i magen kommer snart vi längtar med Er hoppas att det fort kommer och hälsar på så fort vi får. Vi tänker på Er alla 3.
Gud välsigne ER.
KRRRAMMMMMMMMM
TIM

Anonym sa...

Hej på er!
Här väntar vi med spänning på att den lilla krabaten ska titta ut! Hoppar till varje gång telefonen ringer..=)
Tänker på er!
Kramar från oss i Gävle!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS till den lilla krabaten!! Hoppas att allt har gått bra!
Gud välsigne er alla tre!!

Kram Erik och Therese

EMW sa...

Ett stort GRATTIS till er lilla tös!! Varma kramar! /Wennstams

Magdalena sa...

Fina vänner!!!
ÅHHH så kul =)
Glädjen är enorm hos mig här på skolan, ska genast berättat för Pelle när jag kommer hem ikväll.
Önskar er ALLT GOTT och Massa massa kramar till er lilla familj!
Gud välsigne er! Kramar // Magda.

Anonym sa...

Grattis till lilla tjejen! Skönt att hon äntligen är på rätt sida magen nu! Väntar på lite söta bilder, men ingen stress sånt kan ta tid...ni har ju en liten att tänka på nu! Lycka till med allt!

Kramar Charlotte & Josef, Matteus

Anonym sa...

Grattis till lilla flickan!! Äntligen har hon tittat ut i den stora världen!! ;0) Hon var hur söt som helst!! Ser framemot att få komma och hälsa på er alla!!

Många kramar till er tre!!