fredag 14 september 2007

Helgen gör entré

Läste just ett inlägg av Elina på deras blogg om fredagar och jag håller fullständigt med; Det är nåt speciellt med fredagar! även fast ja är hemma och ledig varje dag så infinner sig ändå helgkänslan. Det är mkt fascinerande va fort veckan går, särskilt när man är hemma. Kunde ja aldrig tro. En del kan ju bero på att vi faktiskt har 3 dagars helg i och med att Johan är ledig på måndagar. Då återstår bara 4 dagar och så är man på fredagen = helg! Härligt!

Idag har jag spenderat ca 3 timmar på Pastor Ulanders kontor och rensat papper! Tänk vilken lycka att få vara pastorn till hjälp. Ta fram påsarna som han gömt bakom dörren och hitta de härliga högarna han gömt i bokhyllan. Hittade papper och brev ända från 90-talet fram till nu. Mkt spännande läsning. Närå, va mest reklam och oöppnade brev. Den stora belöningen var att det serverades våfflor, sylt och grädde till lunch, eftersom Mirjam hittat ett paket gammal grädde. Tre våffeljärn gick på högvarv. Helt fantastiskt va gott det kan va med pulverfrasvåfflor! Det är väldigt roligt att bara betrakta människorna som jobbar på Pingstkyrkans expedition. Helt fantastiska personligheter! Vår nye pastor Lennart passar utmärkt in i denna hög av människor.

Helgen kommer, tack och lov, att spenderas i svärföräldrarnas fantastiska hem i Strycksele. Vi har inte varit där på evigheter och åker vi inte nu blir det inte av innan bebben gör entré, så det gäller att passa på. Ser fram emot att bara få vara där och bli ompysslad av mina fantastiska svärföräldrar, vilka jag älskar högt! Är så tacksam till min Fader att jag vart inplacerad i den familjen. Underbara människor!!!

Ha en riktigt härlig helg och njut ordentligt! Det är bara fredag kväll en gång i veckan.
Själv ska jag pigga till mig på nåt vis och åka på ungdomsmöte. Man får ju passa på... =)

/Hanna

Inga kommentarer: