fredag 21 september 2007

Nu går det inte att fly längre...

Ja, nu sitter ja här hemma alldeles ensam med mina förvärkar. Har för andra dagen känt av mensvärksmolningar i magen och ryggen, vad nu det betyder. En del säger att det kan vara veckor till förlossningen en del frågar om ja ska föda idag! Alla kvinnor är olika med olika erfarenheter av starten av en förlossning. Ska bli spännande att se om detta slutar med ett barn eller om allt bara stannar av. Har ingen aning, men det ja vet det är att; Nu går det inte att fly längre... Eller egentligen var det ju ett tag sen, men först nu blir det verkligt på riktigt. Jag har inget val annat än att bara följa min kropp. Läskigt för mig som är en riktig kontrollmänniska. Tror att jag kommer att lära mig mkt av detta iaf!

Johan har åkt ner på kyrkan för att förbereda det sista på predikan för ikväll. Har på känn att det kommer bli riktigt bra så ja hade gärna varit där...! (jag har ju förmånen som fru att få veta budskapet innan!) Men kvällen till ära har jag fått en kärleksfull order av min erfarna vän Elina, att stanna hemma och sova och ta det lugnt! Bäst att lyda... Nä, i ärlighetens namn är ja inte jättepeppad och pigg så det blir till att spendera kvällen framför tv:n och troligen ganska snart, i sängen.

Först måste ja bara berätta om vår kväll igår. Vi var, för att låna ett uttryck, ute och firade vår tvåsamhet, som nog inte varar så länge till. Det vart en härlig kväll, men en riktig budgetvariant! Vi startade med middag på Subways, varsin Dagens för 29 kr. Middagen följdes av bio där vi utnyttjade en ICAkupong med 50kr rabatt vid köp av 2. Vi såg Kärlek på menyn för 120 kr. Till detta fanns en 10kr rabattkupong vid köp av mellanpopcorn och stor läsk. 37 kr istället för 47! På väg ner till bion fick vi två lappar av en kille som gav oss var sitt gratis fika. Ett nytt café hade sett dagens ljus i Umeå, vid namn göteborg. Där bjöds vi på kaffe och en kaka med glass till. Alldeles GRATIS! Denna helkväll slutade på 215 kr för två! Inte illa! Vi var riktigt nöjda med oss själva, hemma kl 21. (Hahaha, det du Elina!) Filmen var dessutom helt klart sevärd!

4 kommentarer:

Elina och co sa...

Hahaha! Låter precis som en kväll i min smak, mycket mer romantiskt än sådär blir det inte! Gratis, rea och 2 för 1 erbjudanden skänker minst lika mycket lycka som dyra restauranger! Bra att du lyder mig Hanna, dags att sluta vara duktig nu! Kram!

Emma sa...

Hej på er vänner!

Och oj va spännande att ni snart får träffa er magockupant! Önskar er ro och pepp inför detta :)

Fick tipset om er blogg av mirjam och nu tipsar jag om vår så kan vi följa varann på det världsvida nätet när andan faller på!

www.emmaochdaniel.blogspot.com

Allt gott, kramar! / Örnbergs

Anonym sa...

Åå så spännande..Lycka till med allting nu och hoppas allt går bra och snabbt..=) Längtar tills jag får gå ut och handla lite små bäbisgrejjer till er..=)

Många kramar till er alla!!
Tänker på er!

Magdalena sa...

Fina ni!

Så fantastiskt roligt att hitta åt er blogg också, kommer verkligen springa in här titt som tätt o kolla in läget =)

Stora stor kramar från ett Helsinborg alldeles för långt borta // Magda.

ps. skickar väl vår adress också då ;) www.livetvidsundet.blogspot.com