onsdag 24 oktober 2007

Mammaledig på riktigt!

Ja, nu har jag börjat vara hemma själv.. ett stort steg! =) Denna veckan (och egentligen förra) så har Johan börjat jobba lite så jag har varit själv med vår prinsessa hela dagarna. Lite läskigt i början, men samtidigt skönt, för det är ju så det kommer att vara efter denna veckan och det k änns bra att få en smygstart. Dagarnas "projekt" har varit att gå ut på promenad. Har börjat inse att jag måste börja röra på mig igen och att jag inte kanske ska äta allt gofika och godis längre... Nu har jag ingen bra anledning längre. Elände! Tror jag har utvecklat ett litet sockerberoende denna höst. Så nu är det bara att börja kämpa mot köttet, för frukten! Får se hur detta kommer gå... =)

I natt har Lisens föräldrar sovit mycket lite. Hon har sovit ytligt och legat och gnytt sen kl 03.30 kanske. Vi har fått nån halvtimme här och där, men det är svårt att sova till en gnyende bebis. Hon har även haft lite ont i magen och visat lite tendenser till att vilja kräkas, men utan resultat. Så jag hoppas på en lugn och skön dag. Det bra med att vara hemma och att det fortfarande är i början är ju att vi inte riktigt behöver rätta oss efter tider. Idag klädde jag på mig kl 12. Dessförinnan myste vi i sängen! Hur skönt som helst! Dock hoppas jag på lite mer rejäl sömn i dag, för allas vår skull. Annars blir nog dagens projekt bad för Lisen.


Igår visade vår fantastiska dotter upp sina skills. Se bilderna! Hon kan hålla nacken hur bra som helst! Iaf ibland. Hon har gjort några tappra försök under helgen och igår kom resultatet av veckans träning. HURRA!


5 kommentarer:

Magdalena sa...

Jag har sagt det förr och säger det igen.... "Jag saknar ord för er lilla goding"
Tack för kommentaren på vår sida! Jo, nu är det åter surt läge, men jag försöker tänka efter hela tiden (lättare sagt än gjort). Men nu är jag hos syrran i Borås och myser med mina syskonbarn som är krassliga. Var rädd om er och fortsätt njut av er fantastiska tillvaro =)
Stor Kram // Magda.

Elina och co sa...

Åh, vilken goding du är Lisen, längtar tills nästa gos-tillfälle! Hanna, du är så duktig, bättre mamma får man leta efter!

Anonym sa...

Grattis grattis, supersöt liten bejbi ni har där. Hoppas allt är bra med er. Kramar Therese Edberg

Emma sa...

Vilken underbar liten skrutta ni har fått! :) Ebbe ser fram emot att få träffa henne, han mmm-ar högljutt här när vi tittar på bilder ;)

Allt gott!

Anonym sa...

Men man vill ju bara pussa pa dataskarmen! Ni gor det inte latt for oss harnere... Onskar er allt gott! Kram, h & s